Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-09, 12:20
Mesmorizes avatar
Mesmorize Mesmorize är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011
Standard Vart och hur..:)

Hej!
Jag är en tjej på 30, som aldrig testat Grekland. Funderar nu på att ta en sista minuten i sommar, ( kanske slutet juni) till just Grekland. Men vart ska man åka? Har sökt runt lite varstans, och Kreta verkar vara ett bra ställe, och då chaniakusten? Stämmer detta?

Sedan undrar jag vilken av bolagen som man ska välja, vill ta en ospec. resa ner, (om de nu inte finns en spec. som är billig) har hört att apollo är sämre än ving o fritdsresor? Nån som har erfarenheter att dela med sig av?

Tar tacksamt emot övrigt tips oxå! Försöker leta runt även på detta forum, kanske finns en del svar redan, men jag inte hittat ännu..

Prisnivåer är intressant oxå, som på mat ute, butiker, tobak/cigaretter och på alkohol/vin..

Smultronställen tas gärna emot med!

Mvh Maria
Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 12:36
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vart och hur..:)

Vilken lycka att ha hela Grekland som nytt resmål! Grattis!

Jag rekommenderar att Du tänker igenom noga vad DU prioriterar av en resa och sen tittar under rubrikerna ÖARNA eller FASTLANDET här bredvid t v . Välj några öar/platser som passar DINA behov och så ha dessa i minnet när Du letar billiga resor eller ordinarie. Jag tror inte det blir helt fel någonstans!

Angående researrangörer så har jag själv alltid haft allra bäst service hos Apollo. Sämst ur servicesynpunkt har Fritidsresor varit men de fick +-poäng förra året då vi fick pengar tillbaks till en del då de utan att meddela innan kortat vår Patmosvistelse med en dag. Nu åker vi så sällan charter så jag kanske inte ska uttala mig, men Apollo har varit suveräna de gånger vi åkt med dem, vilket vi gjorde hela 90-talet och några år in på 2000-talet.

Du kommer att få massor av råd här av många som har sina egna favoriter...

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 13:00
Mesmorizes avatar
Mesmorize Mesmorize är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011
Standard Sv: Vart och hur..:)

=) ja det är väl så att alla har sina egna favoriter, men kul att få läsa om dem alla. Ja, spännande med helt nytt, har tidigare endast åkt till Gran Canaria, både vinter o vår, men nu sugen på något helt nytt!
Ja det med resebolag, är också intressant, vem som tycker vad och vad man råkat ut för och inte. Har ingen egen erfaranhet av apollo, bara nån med ving och mest rest med fritidsresor, vilka jag har upplevt blivit sämre på senare år. Men googlat runt lite vad andra har för åsikter,m därav min fråga om detta..

Mvh M
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:11.