![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Dags för en liten bildgåta:
Var stod jag när jag tog bilden och vad var det jag försökte fånga på bilden? http://www.onslundafoto.se/fragebild_16.html Hälsningar Chras |
|
||||
|
||||
![]()
Kan det vara så att du stod på Stena-färjan och försökte fånga Vinga fyr?
/kimmen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Inte på någon Stena-färja! //Chras |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Chras!
Du kanske är i Blekinge Skärgård på en båt, och försöker fota fåglar? ![]() //C@nny |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Inte Blekinge och inte fåglar! Kimmen är inne på rätt svar men som jag svarade: INTE Stena-färja!!!!! //Chras |
|
||||
|
||||
![]()
Hmm... Men är det Vinga långt där borta mitt i bild?
/kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
En av dem är kanske Vinga. I så fall var stod jag när jag tog bilden?
Chras |
|
|||
|
|||
![]()
Med hintarna hittills och studerande av sjökortet på Eniro.se skulle placeringen kunna vara på Fotö - bilden taget mot sydväst.........mot Vinga.
Du måste isåfall ha en betydligt bättre kamera än mig! /Ole Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
En ledtråd. Under fredagen kommer ny sida på min hemsida. Där finns svaret om det inte löses tidigare. Kameran är en Nikon D300s och objektivet jag använde var en Nikkor 16 - 85mm 3,5 - 5,6 Objektivet nytt eftersom det gamla 18 -70mm lade av under Hollandsresan. Bilden är tagen i RAW och justerad i Elements 9. Fredagshälsningar från Chras Senast redigerad av Chras den 2011-05-12 klockan 17:59. |
|
||||
|
||||
![]()
kimmen och mhdo har rätt i att det är vinga som syns i fjärran.
jag stod till höger om propellern som finns på piten i Klåva och fotograferade rakt mot Vinga. Hade jag vänt mig litet till vänster hade delar av Fotö kommit med på bilden. Bra jobbat av Er. Det brukar vara så att har man inte varit på platsen är det svårt att identifiera bilden eller platsen. Trevlig helg Chras |
![]() |
|
|