Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-01-06, 13:51
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Skype

Nu finns möjlighet att lägga till ett Skype-namn till sin profil.

Klicka på Kontrollpanel och sedan Redigera profil.
Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 13:58
Lotta Es avatar
Lotta E Lotta E är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Skype

För oss som inte är så kunniga.
Vad är det??

Lotta
Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 14:04
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Med Skype kan du ringa gratis till hela världen.

Läs mer här: http://web.skype.com/home.sv.html
Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 18:06
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

...jag har "Skypat" med Calle å Git i Rethymnon, fast ja har en lös Mac-mick....Det funkade inte så bra, så fixa ett headset eller också om man har en Dect-telefon(sladdlös) hemma, så finns det en tillsats på Claes Ohlsson för nån hundring som gör att man kan använda den som Skype-telefon också och inte vara bunden till att sitta framför burken, utan kunna gå runt och dona medans man pratar.....(lååång mening detta...
Med lös mick blire rundgång och mindre kul, fast de funka hjälpligt....å roligt vare!!
Mikke

Senast redigerad av Mikke den 2006-01-06 klockan 18:07. Anledning: ...mer info......
Svara med citat
Gammal 2006-01-07, 04:17
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
...jag har "Skypat" med Calle å Git i Rethymnon, fast ja har en lös Mac-mick....
Med lös mick blire rundgång och mindre kul, fast de funka hjälpligt....å roligt vare!!
Mikke
Hej!
Först o främst, om ni undrar varför det här inlägget är postat så sent i natten (eller tidigt på morgonen, vilket man vill!) så beror det på att jag nyss är hemkommen efter en bejublad premiär-spelning med det nya jazz-bandet! Vi spelade mellan 23.00-04.00 med bara några korta pauser, först jazz och blues och sedan grekisk musik! Vi blev förresten på stående fot erbjudna att spela en vecka på Amorgos nu till sommaren av en arrangör. Allt betalt, resor, logi på hotell, mat samt gage! Vi får se!!
Skype är kanon! Git brukar Skypa med väninnor såväl i Sverige som i Schweiz i timtal utan att det kostar en endaste cent!
Vi kör med vanlig billig bordsmikrofon och laptopens inbyggda högtalare och det har funkat hur bra som helst nästan alltid, men det är nog inte fel att satsa någon hundring på ett head-set.
Jag ska lägga in vårt Skype-namn på min profil så är det bara att koppla upp och kolla om vi är on-line!

Calle, Git och "Råttan"!
Svara med citat
Gammal 2006-01-07, 12:56
Goliats avatar
Goliat Goliat är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Calle
Hej!
Först o främst, om ni undrar varför det här inlägget är postat så sent i natten (eller tidigt på morgonen, vilket man vill!) så beror det på att jag nyss är hemkommen efter en bejublad premiär-spelning med det nya jazz-bandet! Vi spelade mellan 23.00-04.00 med bara några korta pauser, först jazz och blues och sedan grekisk musik! Vi blev förresten på stående fot erbjudna att spela en vecka på Amorgos nu till sommaren av en arrangör. Allt betalt, resor, logi på hotell, mat samt gage! Vi får se!!

Jag ska lägga in vårt Skype-namn på min profil så är det bara att koppla upp och kolla om vi är on-line!

Calle, Git och "Råttan"!
Grattis till premiären med Jazzbandet Calle! Jag har funderat på att bli skype-are. Såvitt jag förstått behövs det bara ett program, en dator och ett par högtalare & 1 mic. Finns det några systemkrav eller funkar det på min stenålders-burk (P2/450)?

Göran
Svara med citat
Gammal 2006-01-07, 18:15
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av Goliat
Såvitt jag förstått behövs det bara ett program, en dator och ett par högtalare & 1 mic. Finns det några systemkrav eller funkar det på min stenålders-burk (P2/450)?

Göran
Om man kör Windows måste man ha 2000 eller XP som OS. På Skype-sajten står det även: "We also recommend that you have at least 400 MHz processor, 128 MB RAM and 15 MB free disk space on your hard drive."
Här nere i Grekland har vi 512Kbit ADSL och det fungerar klockrent.
Det funkar säkert bra även med ISDN eller 56-modem, men då kostar det ju lokaltaxa varje gång man Skypar. Med ADSL eller bättre är det ju helt gratis.
För oss funkar det perfekt med bara en enkel mikrofon och högtalare, men jag vet att många använder ett billigt head-set.

För Mac krävs det minst en G-3 samt OS-X.

Calle!
Svara med citat
Gammal 2006-01-11, 14:39
Goliats avatar
Goliat Goliat är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Calle
För oss funkar det perfekt med bara en enkel mikrofon och högtalare, men jag vet att många använder ett billigt head-set.

Calle!
Nu har jag skaffat ett billigt headset, och installerat skype. Mikrofonen är påslagen, (det är lätt att missa att den är avslsgen och dold som default ) och fungerar bra. Däremot får inträffar ett kritiskt fel när jag ringer Skype's telefonsvarare, så status är att det kanske funkar...

Göran
Svara med citat
Gammal 2006-01-24, 14:09
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Alla ni som förstår er på; vad tror ni om detta?

http://www.n24.se/dynamiskt/it_telekom/did_11624984.asp

Är det framtiden?
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:36.