|
|||
|
|||
Känner mig mycket tveksam till Rhodos..
Kommer i år att flyga hem från Rhodos direkt till Sverige med en flygstol via Ving. Startar på Leros och luffar oss ner mot Rhodos. Första planen var att stanna några nätter på Rhodos men ju mer jag läser desto mer tveksam blir jag, den ön känns inte riktigt som något vi kommer att uppskatta. Det känns som om det är en ö som är som mitt hatobjekt Paros fast flera gånger värre...
Just nu lutar det åt att åka till Rhodos dagen innan flyget går hem och bara ta en hotellnatt där men jag vet inte... Ge mig gärna tips! Ideér och råd mottages tacksamt! Kanske man skulle söka sig till ett lugnare ställe och stanna där några nättter och bara ta det lugnt men finns det såna ställen? |
|
|||
|
|||
Sv: Känner mig mycket tveksam till Rhodos..
Ge Rhodos en chans .Där finns Kvaliteer om du bara letar.G.a stan med alla gränder o tavernor . Bo hos Christina brukar annonsera här .Eller åk via Tilos
|
|
||||
|
||||
Rhodos stad kan bli för mycket, det kan jag hålla med om. Vi håller alltid till "på landet" och väljer själva när vi vill in i gyttret och hur länge vi vill vara där. Vi har typ en-en o en halv timmes bilfärd för oss så vi bor verkligen på landet. Söder om Lindos öppnar sig det riktiga Rhodos, om man är på den kustsidan, är man på andra sidan så börjar det strax efter flygplatsen söder ut.
Där finns underbara byar, fina kyrkor, skogar, människor o getter. Men det kan ju vara svårt att hinna med om man bara ska vara en dag på Rhodos. Då är det nog gamla stan som gäller och att då söka sig bort från de stora stråken. Eller lyfta blicken från krimskramset och slammret och se på de fina byggnaderna, att ta en tur i riddarpalatset kan ju vara ett svalt alternativ. Hoppas att Rhodos får en liten plats i ditt hjärta trots allt! |
|
|||
|
|||
känns som att det är lika bra ni undviker Rhodos så mycket som möjligt faktiskt.
|
|
||||
|
||||
Om ni inte ger det en chans så kan ni aldrig få veta säkert... Men om jag var er skulle jag i alla fall besöka gamla staden, jag tror inte något liknade finns att finna. Det är tätt, varmt och knökigt men så häftigt att ge sig in myllret, tro att man är vilse men ändå inte! Jag upplevde också att befolkningen på ön var särskilt trevliga och välkomnade.
Om ni inte gillar ön/stan så kan ni i alla fall stryka det för framtida besök, även fast jag tror det finns nåt där för alla. /Susanne |
|
|||
|
|||
[quote=marinbiologmamma;239948]
Just nu lutar det åt att åka till Rhodos dagen innan flyget går hem och bara ta en hotellnatt där men jag vet inte... Ge mig gärna tips! En natt på Rhodos räcker väl tycker jag. Stanna hellre några extra dagar på Tilos! //Paittas |
|
||||
|
||||
Stannar ni en natt på Rhodos så passa på att äta middag på To Stegno. En liten fin familjetaverna på ca:20 min promenad avstånd från stan. Den ligger på Agios Anargiros.
Trevlig resa! |
|
||||
|
||||
Känner också att en kväll på Rhodos räcker. Gamla Stan är läcker bara man kommer bortanför turistbutikerna (vilket kanske inte är så lätt alla gånger). Men resten av Rhodos stad tycker jag inte man ska lägga ner för mycket tid på. Nån föreslog Tilos, vilket är en bra idé. Med snabbfärjan tar ni er dit till och från Rhodos på 1,5 timme.
|
|
|