|
||||
|
||||
Golfbana på västra Peleponnesos!
En artikel i Svenskan idag- 16.5 2011- berättar om en golfanläggning " Costa Navarino " ganska nära Kalamata. Vi campade några mil norr om detta område under en lång rad av somrar, och kan intyga att kuststräckan är verkligt fin och väl värd ett besök.
Golfälskare har inte haft så mycket att välja på i Grekland, och tacka för det så backigt som där är, och omöjligt att odla gräsmatta på de flesta delar av landet. Här kommer chansen för golfentusiasterna! Husbilsturister från hela mellaneuropa och Italien har länge haft det här området som favoritmål. Kanske kommer nordiska researrangörer att vilja satsa mer på Peleponnesos framöver? |
|
||||
|
||||
Sv: Golfbana på västra Peleponnesos!
Kanske min man nu kommer att föreslå att vi ska åka en vecka till Kalamata hm... varför inte! På golfbanan, som caddie, får jag både solbränna och - älskling slå ut nu så jag kan börja leta... motion.
|
|
||||
|
||||
Costa Navarino ligger i Pylos ca 70km från Kalamata och bara ca 40km från mig . Det är ett väldigt fint område med härliga laguner och våtmarker...
Själva golfanläggningen är mycket fin med fin hotell och med ett nytt spa hotell också. Hela kustremsan från Koroni upp till Patra är underbart. Välkomna |
|
|||
|
|||
Området är mycket fint. Var där några år sedan, bodde i Pylos.
Byggandet av golfresort var på gång redan. Tycker synd att naturen förändras där, skulle själv aldrig tänka mig att bo på ett sånt ställe, men de här är nog smaksaker. |
|
|