Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-05-20, 10:00
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 546
Standard Greklands bästa strand

Här är resultatet från omröstningen om Greklands bästa strand. Håller du med, eller har du någon annan favoritstrand?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-05-20, 18:33
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 375
Standard Sv: Greklands bästa strand

Som förstagångsresenär till Naxos i sommar har jag stora förväntningar - 5 stränder på top 30
/Göran
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-05-20, 20:02
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Greklands bästa strand

som den Skiathosfrälste jag är undrar jag vad som hände... bara två stränder av dryga 60 Vad hände med Koukounaries? Jag antar att det ska vara Tsougria som är med...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-05-20, 22:04
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 365
Standard Sv: Greklands bästa strand

Kul att Karpathos blev så väl representerat både i toppen och i listan totalt. Gav ju både Naxos och Kreta en rejäl match, och ser man placeringarna i proportion till antal besökare som respektive ö har så skulle jag tro (obs! har inga faktiska belägg, men tror) att Karpathos skulle få en mycket hög topplacering.

Janne: Jag tycker det skulle vara trevligt om det var möjligt att rigga till ett litet bildgalleri som lite närmare presenterar de tio bästa stränderna. Kan det va nåt?

Mats
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-05-20, 22:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Greklands bästa strand

Jag kan faktiskt inte fatta att Ag. Prokopios ens finns med! Naxos har många härliga stränder bla Plaka, men just denna Ag. Prokopios var alldeles för full av div försäljare och solstolar för att vara en superstrand tycker jag....

Självklart är valet av Greklands bästa strand väldigt slumpartat och kriterierna på en bra strand är väl olika för alla oss.

För mig är bästa stranden den där lilla undanskymda pyttestranden utan namn som Claes och jag finner på våra vandringar på olika öar och där man kan bada näck och sen sitta och se ut över havet innan man fortsätter sin vandring.
...en av de bästa i den kategorin finns på Tinos och en annan på Tilos. På Symi finns ytterligare en sådan underbar pyttestrand, tre badlakan bred ungefär, men den är så populär så där ska man nog ha badkläder på

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-05-22, 19:28
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 546
Standard Sv: Greklands bästa strand

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Janne: Jag tycker det skulle vara trevligt om det var möjligt att rigga till ett litet bildgalleri som lite närmare presenterar de tio bästa stränderna. Kan det va nåt?
Ja det kan det, i alla fall från de stränder jag har varit på. Just nu kan jag inte göra något sådant, men gör det gärna. Påminn mig är du snäll.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-05-22, 20:45
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Greklands bästa strand

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
För mig är bästa stranden den där lilla undanskymda pyttestranden utan namn som Claes och jag finner på våra vandringar på olika öar och där man kan bada näck och sen sitta och se ut över havet innan man fortsätter sin vandring.

Lissi
Precis så!
Min favorit (som inte är med på listan ). Perfekt på kvällen när alla dagsturister åkt hem....

Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-05-22, 22:09
sunsets avatar
sunset sunset är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 55
Standard Sv: Greklands bästa strand

Ser underbart och fridfullt ut!/Carola
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-05-23, 00:41
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 365
Standard Sv: Greklands bästa strand

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Ja det kan det, i alla fall från de stränder jag har varit på. Just nu kan jag inte göra något sådant, men gör det gärna. Påminn mig är du snäll.
Låter fint. Är det någon strand du saknar bilder från så finns det säkert folk på forumet som gärna bidrar. OK, jag ska påminna dig.

Mats
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT