|
||||
|
||||
Mobilt bredband GPS på Kreta
Vad kostar mobilt bredband på Kreta
|
|
||||
|
||||
Sv: Mobilt bredband GPS på Kreta
Ska kolla upp detta. Vi har med oss ett 3-G modem, upplåst, och ska köpa access att använda när vi har boende på sydkusten å orter där hotellen saknar wifi. Vad jag kunnat utläsa har Vodafone ett antal alternativa lösningar.
Återkommer. Arne Direkt från Marias Taverna i Chania med strålande sol och 24 grader. |
|
||||
|
||||
Jag kommer att ta med mig min HTC i den finns android. Jag har ett aldeles utmärkt litet program som heter Wisepilot för GPS i min smartphone.
Min fundering är vad kostar det att ta ned signalen till min HTC per kb. Jag kan ladda ned en Greklandskarta i mobilen. |
|
|||
|
|||
Att använda GPS-signaler kostar ingenting, däremot om mobilen laddar ner kartor över 3G eller GPRS men det verkar du ju redan ha löst.
|
|
||||
|
||||
Inhandlade ett mobilt bredband från Cosmote häromdagen. Kostade 50 euro och då surfar jag fritt en månad.Det måste fyllas på inom ett år för att hållas öppet. Det görs via hemsidan så jag köper ett kort innan jag åker hem och fyller på någon gång i vinter. Installationen gick bra trots att instruktionerna var på grekiska och min svenska dator visade texten som ????!! Efter att ha lagt in en del program gick det bra att lista ut vilken knapp som betydde vad. När jag kom till deras hemsida kunde jag välja engelska och då blev allt mycket lättare.
Nu skall jag dra iväg till Chania med Yanna och gå på konsert. /Lena |
|
|||
|
|||
Vodafone tager 20 € for 15 dages internet, om du selv har et åbent modem.
Ellers er det 50 € for modem + 15 dages internet. Eneste problem; man skal skrive under på en masse papirer, og teksten er på græsk... |
|
|