|
||||
|
||||
Hotel Spiros
Hej Greklandsvänner!
Den tredje juli lyfter jag från Kastrup med slutdestination Naxos för två mycket efterlängtade veckor. Jag tänkte bara höra om någon har erfarenhet av Spiros? Vad tyckte ni i så fall om Hotellet? |
|
|||
|
|||
Sv: Hotel Spiros
Hejsan
Vi bodde på Spiros när vi var på Naxos och vi var mycket nöjda. Jättetrevliga ägare och vi vår lägenhet låg mittemot själva huvudbyggnaden, på andra sidan gatan...läget var bra, 2 min till stranden "bakvägen" och nära till en fin supermarket och konditori. //Maggan |
|
||||
|
||||
Tack för svaret Maggan.
|
|
|||
|
|||
Hej!
Jag bodde också på hotel Spiros förra sommaren i juni månad. Jag var mycket nöjd, nära till allt. Trevliga ägare, rent och fräscht. Bor gärna där igen! Hälsar Ingela |
|
||||
|
||||
Det låter som om jag gjort ett bra val
Inte så långt kvar nu! |
|
|||
|
|||
Det tycker jag att du gjort
Det finns t o m en utomhusbio , om den nu finns kvar, du passerar den om du tar grusvägen till supermarketen / konditoriet. Ha det jättehärligt //maggan |
|
|||
|
|||
Hej,
Vi bodde på Spiros 2 veckor förra året. Bra hotell, vi hade tom havsutsikt från vårt rum på översta våningen - trots att det låg ett lyxhotell framför. Dock var luftkonditioneringen ganska högljud, men vi vande oss. Annars var vårt rum väldigt lungt beläget, hörde ingen trafik. Fräsht och byggt i kykliadisk stil, det senare är ett jätteplus tycker jag. Nytt och ändå bibehålla den mysiga grekland känslan. (Senare insog vi att det mesta som byggs på Naxos är i gammal stil ...) Så vi hade tur, däremot tror jag att det finns sämre rum, dels rum mot gatan med trafikljud, dels rum en halvtrappa ner ... Hotellet låg nära stranden (Och det är ju inte vilken stadsstrand som helst, wow ), nära ett minimarket där en supertrevlig tant+dotter jobbade. Sen gångavstånd till en större affär, nära torget. Hotellägarna trevliga, dock litet minus för att poolen och poolområdet var något begränsat. Vi försökte boka på Spiros i år igen, men det verkar som vi var lite sent ute i April. Så vi bokade Princess of Naxos i stället. |
|
|