|
|||
|
|||
Bröllopsresa tips
Jag kanske postade min förra tråd på fel ställe, valde inget underforum.
Lägger den här också, ifall den andra ligger fel. Hej! Vi är 21 år och gifter oss 30 juli och har semester 31 juli - 14 augusti. Vi ska åka på bröllopsresa en vecka och vill åka till Grekland, har inte varit där på länge och vi är båda verkligen sugna på att åka dit. Vet inte vart vi ska åka och tänkte därför be om tips! Vi har följande önskemål: *Max 20.000 med flyg+hotell+mat *God standard, helst 4* annars 3+* * Inte för litet, men inte 10.000 ungar vid poolen. * Då jag skadat knät och hoppar på kryckor MÅSTE stranden ligga inom 100 meter från hotellet. * Får gärna va all inclusive, men inte alls måste - bara det är taxiavstånd till restauranger, pga mitt knä * Sandstrand är ett måste! Vill inte ha nått sten-tjafs när vi går ner i vattet! VI SOM PERSONER: Ligger mest på stranden och slappar. Åker inte runt och upptäcker massa saker på dagarna. Så stranden är viktig, men det ska finnas någon stad eller större by i närheten, så man kan åka in någon kväll och se lite annat! Kort och gott: MAX 20.000 allt som allt. Bra strand som ligger nära. Schysst hotell, då all tid spenderas där (pga skadat knä) SÅ - någon med stor erfarenhet som kan ge oss några tips på hotell vi kan bo på? Vilken ö ska vi bo på? Vilket resebolag vi åker med spelar ingen roll, men vi åker helst charter för att slippa tänka allt för mycket. |
|
||||
|
||||
Sv: Bröllopsresa tips
Hej!
Jag föreslår Kefalonia. Vi reste dit på vår egen bröllopsresa för några år sedan. Vi har iofs varit där vid ett flertal tillfällen både innan och efter. (Och reser dit även i år ) Om ni bor i Lassi och ex.vis på hotell Thalassa (el grannhotellet Silos), så har ni fina sandstränder väldigt nära och pool vid hotellet. Det finns även en liten snackbar samt minimarket där. I Lassi, utefter genomfartsvägen, finns det ett flertal bra restauranger samt affärer. På bekvämt gångavstånd (el taxiavstånd), så ligger Argostoli med ett större utbud vad gäller kvällsfaciliteter. //C@nny |
|
||||
|
||||
Kan bara hålla med Conny att Kefalonia är den perfekta ön att fira sitt bröllop med en resa dit.
PANAKAKIS |
|
|||
|
|||
Citat:
Har du något mer tips på något bra hotell på den ön? |
|
||||
|
||||
Hej!
Lägenhetshotellet Silo (större 1-rummare av medelklasstyp eller bättre) ligger ju i princip på samma tomt som Thalassa. Jag har bott där för ett antal år sen, när hotellet var nybyggt. Faciliteterna används ju av både Thalassa och Silo. Jag antar att ni vill bo på "strandsidan" av genomfartsvägen. Då finns det ett hotell som heter Enalion Suite. Hotellet är av lite högre klass, men stranden nedanför är lite bökigare att ta sig ner till iom att det är lite trappor. Ur strandsynpunkt är Silo/Thalassa bättre. Hotell Mediterranee ligger lite längre bort med sin egna strand (som angränsar till Anthony´s beach). Dessa stränder är ok sandstränder. Hotellet är av mellanklasstyp. Alla dessa stränder ligger dessutom på ok avstånd från de lite bättre stränderna Makris Gialos och Platis Gialos. Hotell Lassi däremot kan jag inte rekommendera med tanke på knäproblem som ni hade. Vägen upp till huvudvägen sluttar lite uppåt och är längre. En av de små stränderna där nere har dessutom ett utsläpp av sumpgas i närheten, så det kan ibland uppstå en del otrevlig lukt. Hälsningar Conny |
|
||||
|
||||
Mitt tips är följande:
Gå in på "destination.se" Välj "Sista minuten" Klicka i vänstermarginalen på de alternativ som passar .... förutom Avreseort, Resmål och Datum så kan ni också klicka på Specificerat boende ...... och på Uppdatera Där tror jag ni har chans att hitta Restresor (för att få så mycket som möjligt för pengarna) utan att det är rena lotteriet vad gäller boendet. Lycka till! Mats |
|
|