|
|||
|
|||
Hyra cykel på Karpathos
Hej!
Jag har varit på Karpathos 2 ggr och funderar på att åka tillbaka i september. Vi har nyss varit på Skopelos och hyrde då cykel i 10 dagar, helt underbart. Nu undrar jag om något sett cykeluthyrning på Karpathos? Vi hyrde moppe där sista men jag såg inga cyklar. mvh ElisabethK |
|
||||
|
||||
Sv: Hyra cykel på Karpathos
Jag såg cyklar på biluthyrningsstället som ligger precis efter Pelagos tavernan Vi hyrde bil där förra veckan och det fanns massa moppar och cyklar också
Riitta |
|
|||
|
|||
...Thanasis på MotoCarpathos hyr också ut cyklar, så det är inga problem, men ta med en tocken däringa grön reflex-väst, hellre synas för mycket än för lite.... Sen vet jag inte om det finns lysen på hojarna, jag brukar ta med lite bak-och framljus för säkerhets skull. Det finns ju starka LED-ljus för både fram och baklysen.
|
|
||||
|
||||
Tag med även de allra starkaste benmusklerna
|
|
||||
|
||||
Ja, utan dom kommer man inte långt på den ön
Riitta |
|
||||
|
||||
Efter två veckors mopedåkande på södra halvan av Karpathos så är jag full av beundran till de som tar sig utanför Pigadia på cykel, ni måste vara grymt tränade eller?
|
|
|||
|
|||
....personligen så cyklar jag huvudsakligen runt i stan, men en påsk har jag cyklat upp till Vroutsas,där Panaretos har sin "sommarstuga"......men det är ju inte så brant uppåt där,nån kilometer strax söder om Garden Villa.....
Vad anbelangar träning, så är jag en lagom romboid gubbe i mina bästaste år,d.v.s 62 med några kilos övervikt och inte överdrivet vältränad. Bergis är Riitta i bättre trim än jag, hon cyklar ju hela året runt.... |
|
|