|
||||
|
||||
Er AEOLOS i Pigadia OK ?
Er Aeolos i Pigadia et Ok sted å bo ?
- i såfall har jeg gjort et "kupp" i dag ( synes jeg selv da ) "Bookefingeren" var ikketil å stoppe lenger da vi kunne få en uke på Aeolos for kr 1600 pr pers - vi var på Karpathos i 2005, og har gjerne villet tilbake, men det har ikke blitt ...hittil P l a n e n har vært å ta en "sisteliten/restplass", men.... - jeg kan booke av uten kostnad en tid framover, så dere som vet noe om Aeolos , jeg vil gjerne høre fra dere |
|
||||
|
||||
Sv: Er AEOLOS i Pigadia OK ?
Jag tror att det kan vara samma ställe som Hellen bor på nu Fick ett sms att det heter så. Det ligger tydligen en liten bit ovanför busstorget
Hon skrev inget att det var dåligt, så vi hoppas att det är bra där Hon kanske tittar in här och kan berätta själv Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Iflg Ving sitt kart og hotellbeskrivningen ligger det et stykke ut i bukten fhv nær stranden, litt nærmere byen enn "Konstantinos Palace" |
|
||||
|
||||
Då är det inte samma, men tycker att hotellen längst stranden ser ok ut
Riitta |
|
|||
|
|||
Men snälla, klart ni ska boka!!! SÅ dåligt kan väl inget vara i Grekland att man inte kan bo där...Hur många timmar förutom natten är ni på rummet??? Vi har konstaterat att vi oftast är borta mellan 10 och 17...så vilar vi till 19, sitter på balkongen till ca 21 och sen kommer vi åter ca 23 för sömn....Är det inte ungefär så för er också! LIVET ÄR KORT KARI...BOKA!!!
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
- men om jeg får vite noe veldig negativt om hotellet kan jeg a v booke, men det er jo noe positivt jeg håper på Ving hadde dette tilbudet på HappyHour i dag mellom kl 13 og 15, n å er prisen steget igjen, fra 1600 til 3600 pr person |
|
|||
|
|||
Citat:
Jo men jag menade ju åk oavsett om det är bra eller inte...sova kan ni ju ändå där...eller boka annat på plats... Go for it! Lissi - som bara vrålönskar att hon var pensionär redan nu Senast redigerad av Lissi den 2011-07-08 klockan 20:13. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
Härligt Kari ha en underbar ferie och glöm inte och äta på Under the trees Alla dessa egenodlade grönsaker och all mat helt fantastiskt och nästan gratis. När jag tittade på prislistan så trodde jag att dom måste ha skrivit fel
Riitta |
|
|||
|
|||
Jag kan verkligen rekommendera Aelos apts !
Jag har bott där några ggr. !! Fräscht litet hotell, ren o fin pool, gemytlig poolbar o TREVLIGT VÄRDPAR !! I mitt tycke Nära till allt ! Återvänder mer än gärna dit ! Ha en skön semester på en underbar ö !! |
|
||||
|
||||
Citat:
Undrar just varför Ving vi är många som vill till andra ställen än de ni har i ert utbud. Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
- det e r slett ikke verst å være pensjonist, Lissi , men om man som oss gjerne vil reise ofte, s å drøyer det pengene å gjøre et "priskupp" mellom de turene man detaljplanlegger selv! - det er dyrt å booke selv i august, mens det fortsatt er høysesong - velkommen etter som pensjonist, Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Til "Under the trees" vil vi gjerne - jeg får sjekke div Karpathostråder før vi reiser, så jeg finner ut eksakt hvor det er - er det ikke et annet sted enn tidligere? Hvordan er det med Pelagos, e r det en bra kokk der nå, eller er det best å ta middagen først? |
|
||||
|
||||
Citat:
- d e t var akkurat s å bra jeg håpet at det skulle være |
|
||||
|
||||
Citat:
Og, fra Arlanda ville jeg trodd de hadde alle destinasjoner.... ! - i Norge er det fra de "mindre" stedene rundt i landet Ving ( og andre) tilbyr veldig begrensede reisemål, kun Kreta, Tyrkia og Mallorca tror jeg! - vi flyr fra Oslo |
|
||||
|
||||
"Under the trees! är på ett nytt ställe. Om ni kör förbi Finiki mot Lefkos så är det ung. 5-10 minuters bilkörning från Finiki. Det står skyltar intill vägen
Det är bättre kockar på Pelagos än för några år sedan, men det går ju bra och komma dit efter att har ätit annanstans också Tavernan Ellinikon är jättebra Ha det så gott! Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Det finns många hemsidor om Karpathos på engelska där du kan läsa lite om de olika platserna på ön. Tror det är totalt 12 byar varav några är mycket vackra.
Visst vet du att by inte betyder det samma på svenska som på norska? Ja Kari visst är det märkligt med Ving när de väljer bort Sveriges största flygplats för flera av sina resmål. Speciellt i ett så avlångt land och där det är dyrt att flyga inrikes om man ska till södra Sverige och kommer från ex Luleå eller Umeå. Till Arlanda kan vi hitta biljetter till bra pris men att flyga till Malmö eller Köpenhamn kan vara både dyrt och tidskrävande. Eva |
|
||||
|
||||
Jag åker oftast ner med Airtours till karpathos. de flyger från arlanda och brukar ha pris erbjudanden. Som i våras kunde man åka ner för 600 spän
Man kanske inte bara behöver åka med Ving varenda gång Skrikis som flyger ner till Karpathos om 10 dagar |
|
||||
|
||||
Prismässigt så skulle det kunna vara samma hotell, i så fall är det ett helt ok hotell varken mer eller mindre. Sängarna är de allra hårdaste jag någonsin sovit i och förutom ac-avgiften så kostar det extra att använda kylskåpet
|
|
||||
|
||||
Ser nu här i tråden att det inte är samma ställe, det är väldigt jobbigt att läsa på Kalimera i telefonen
|
|
|