|
|||
|
|||
rumsbyte
hej! Vi var på en charterresa midsommarveckan. När vi landade på Samos berättade Airoturs guide att vi skulle få ett rum en natt och sedan få byta rum. Enligt guiden var detta vanligt. Jag har åkt många charterresor men aldrig råkat ut för detta. Det var en resa bokad till ordinarie pris alltså ej ospec. Hur skull ni göra? Jag tycker vi borde få ett avdrag på resans pris (5300/pers). Har ngn annan varit med om detta?
|
|
||||
|
||||
Sv: rumsbyte
Då måste frågan ställas! Fick ni ett bättre rum, eller ett sämre?
Har ni nödgats byta ner er, då är det ett solklart avtalsbrott från reseföretagets sida, och då ska ekonomisk kompensation per automatik utges. Ni har ju da facto tecknat avtal om ett visst boende, och om detta förändras då har avtalsbrott skett. Tag genast kontakt med reseföretagets lokale representant att reklamera förfarandet. Arne |
|
|||
|
|||
nej det första rummet var inte sämre-men det var ju "bökigt" eftersom vi inte kunde packa upp osv. Vi har kontaktat resebolaget-återstår att se vilken kompensation de anser vi ska ha
|
|
|||
|
|||
Jag har åkt på 10 charter resor till olika länder och med olika bolag och har alldrig varit med om att vi har fått byta rum.
Däremot kan det ju hända om man åker ospec, vilket ni inte gjorde och då ska ni ej heller behöva byta rum. Antagligen har det hänt något så att erat rum inte varit färdigt i tid. Även om inte rummet var sämre så är det tråkigt när man inte kan packa upp och känna att man är på plats, det blir som en ytterliggare transport på något sätt. Det är ju skillnad om man har valt själv att byta från hotel till hotel, då är man inställd på det hoppas ni hade en underbar semester när ni väl kom på plats |
|
|||
|
|||
Precis Therese-det blev en extra "transfer".
Men Samos var fantastiskt, vi gick en del, vandrade är en överdrift , och var bl a i Mytilini och hade det bra på alla sätt förutom rumsbytet. |
|
|||
|
|||
på utomhusbion i Mytilini skulle det vara
|
|
|