Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-14, 23:38
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Saknar Grekland!

Nästa år blir det Grekland igen! Har ett uppehåll denna sommar och längtan är svår. Under planeringen av en svensk campingsemester har jag kommit på ytterligare ett skäl att det är ett tillfälligt uppehåll i båtluffandet. Jag är helt besatt av väderprognoserna! Jag läser dem flera gånger om dagen och vågar inte planera mer än någon dag i förväg vad jag ska göra. Ska det regna, eller våga man tro på uppehåll?

Åker jag till Grekland så struntar jag i YR.NO och är lycklig över att det är varmt även om det kan variera mellan 20 - 45 grader. Men det är i alla fall varmare än 15 grader och regn!

Så nästa sommar sitter jag på en underbar ö igen - var så säkra.

/Ofelia
Svara med citat
Gammal 2011-07-15, 01:07
AndersK AndersK är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005
Standard Sv: Saknar Grekland!

Förstår dig fullt ut! Det är inte kul med ett - som just nu - smattrande regn mot föntret och 11 grader varmt - i mitten av juli!Välkommen tillbaka till Grekland nästa år och väl mött igen - någonstans!

Nu tar vi en extra vända för att slippa det som brukar kallas för en normal svensk sommar!
/Anders
Svara med citat
Gammal 2011-07-16, 09:01
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Fast här i Umeåtrakten tycker jag att vi haft ett fantastiskt väder. Just nu regnar det lite tack och lov för det har inte fallit många droppar under min tre veckors semester. Förstår att det regnat mer på andra platser i Sverige. Tror att vi vann solligan den här veckan och att både vi och Luleå ligger bra till.
Varmt har det också varit nästan ingen dag under 20 grader och många där temperaturen gått över 25 grader.

Hoppas ni får en bra camping semester. Camping och fågelskådning såg jag är två av de nya stora trenderna i Sverige.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-07-16, 10:07
Agda Agda är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005

Eva, håller med dig om att vi haft mycket bra väder hittills i sommar här uppe i norr....ser på mina växter att det är väldigt annorlunda denna sommaren mot förra...det regn som just nu faller är efterlängtat .
Svara med citat
Gammal 2011-07-16, 19:20
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Alltså här i Boden har vi hitintills haft en helt underbar sommar.Soligt varmt ngn dag mer mulet och då passade vi på häromdagen att utflykta.Treehotel i Harads ~4 mil från Boden efter vägen mot Jokkmokk(97:an)ligger detta helt outstanding ställe.Har du vägarna förbi STANNA och gå på guidad tur där i tallskogen,efter att gått Victoriastigen(invigd av vår kronprinsessa i höstas)kommer man till dessa fantastisaka "trädkojor".Fullt utrustade med toa o tvättställ fina sängar och sen mina vänner UTSIKTEN.Måste bara vara helt magisk vintertid,helläckert nu.Vi var där i veckan och njöt av blåa kotten som är röd,UFO´t spa delen med bastu o relaxrum.UFO´t svävar mellan tallarna och likaså spegelkuben.Ja allt detta måste upplevas.Googla på treehotel så får ni se.Alla "kojorna" är ritade av olika arkitekter och många står på kö för att få vara med och rita fler.Är inte det helt fantastiskt.Snacka om entreprenöranda i glesbygden.
Monica som längtar till september och Karpathos.
Monica
Svara med citat
Gammal 2011-07-19, 19:01
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad

Ja, vi skulle också göra Greklands uppehåll. Men olika skaker inträffade som förändrade vårt beslut. Tacksamma är vi som har kvar 3 v på Kreta snart. Mycket välförtjänt och unnat. Vädret har varit helt fantastiskt i sommar här uppe. Så Kreta blir bara bonus. Så många middagar vi har haft nöjet att äta ute i trädgården utan att frysa ar.... av sig. Själv badade jag i havet under midsommar och det är länge sen det hänt.
Myssa
Svara med citat
Gammal 2011-07-19, 21:59
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Jag skulle alltså ha semestrar i norra delen av Sverige. Jag har haft mycket regn och lite för kallt för att jag ska vara nöjd! Men som sagt, nästa år blir det Hellas igen Barnen
saknar att kunna bada utan att frysa efter 5 minuter.
Svara med citat
Gammal 2011-07-20, 09:35
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av ofelia Visa inlägg
Jag skulle alltså ha semestrar i norra delen av Sverige. Jag har haft mycket regn och lite för kallt för att jag ska vara nöjd! Men som sagt, nästa år blir det Hellas igen Barnen
saknar att kunna bada utan att frysa efter 5 minuter.
Ja absolut vi har haft en strålande sommar. Lite för torrt bara så det blir ynkligt med blåbär och även dåligt med hjortron på en del myrar på grund av värme och torka. Jag länktar verkligen inte till Greklands värme med 35-40 grader. Kanske det är så här det blir med klimatförändringarna torrt och varmt vid norrlandskusten och regn i Götaland.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-07-20, 15:39
Pippi Pippi är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Jag har Greklandsabstinens! Har inte badat en enda gång denna sommar.
Svara med citat
Gammal 2011-07-20, 16:50
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Pippi Visa inlägg
Jag har Greklandsabstinens! Har inte badat en enda gång denna sommar.
OJ!! Vi har badat sen 22 maj, så gott som dagligen. Helt underbart!!

Lissi
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:38.