Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-18, 12:16
Britta52 Britta52 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008
Standard inrikesflyg??

hej!
har några gånger åkt charter till Samos men till nästa år finns funderingar att åka på egen hand. Men flygstol med de vanliga charterbolagen är ju tämligen dyrt. Har nu sett att det går att flyga billigt till Aten, men hur tar jag mig från Aten till Samos? Jag har inte hittat något direktflyg men inser att det borde finnas?
Svara med citat
Gammal 2011-07-18, 12:53
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: inrikesflyg??

Jag gjorde min bokning via SAS och bokade då även sträckan Aten- Samos med inrikesflyget eftersom det är en lång färjetur. Bra priser men jag bokade tidigt i vår.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-07-18, 12:56
Charleston Charleston är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Både Aegean och Olympic kör den rutten. Tiderna finns bl.a. här:
http://www.aia.gr/flight_schedule/domestic_en.htm
Svara med citat
Gammal 2011-07-18, 13:44
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vi har också bokat genomgående flyg Arlanda - Samos den 11 Sept tom 1 Oktober i år. Bokningen skedde för ett halvår sedan och till mycket bra pris. 2600 Sek pp.

Den stora fördelen är förutom att bagaget checkas in för hela färdvägen, är att Sas har ansvaret därest det skulle bli flygförseningar etc.

Arne
Svara med citat
Gammal 2011-07-18, 19:08
Britta52 Britta52 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

tack för svar. då ska jag vara ute tidigt och se om jag kan boka - SAS verkar ju vara ett alternativ.
Svara med citat
Gammal 2011-07-18, 21:28
Ålands Tapsa Ålands Tapsa är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Vi flög med SAS till Athen, vidare med Olympic till Samos t/r och med Norwegian från Athen till Arlanda. Totalt blev det ca. 320 eur per pers. Vi var 16 nätter på Samos och i Athen sedan 3 nätter på hemvägen. Boende bokade via booking.com. Hela 20 dagars resa för 2 personer blev ca. 500 eur billigare än Apollos 2 veckors resa till samma boende.
Svara med citat
Gammal 2011-07-19, 07:44
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Den stora fördelen är förutom att bagaget checkas in för hela färdvägen, är att Sas har ansvaret därest det skulle bli flygförseningar etc.

Arne
En liten rättelse. Det är alltid det bolag som man sist flugit med som är ansvarig för ev. bortkommet bagage.
Ex. skulle väskan inte dyka upp på ankomstbandet på Samos gör man en rapport på plats och A3/OA tar den eventuella kostnad det innebär att leverera bagaget till psgr.

Vad gäller psgr som drabbas av förseningar är det alltid det förorsakande bolag som står för eventuella kostnader, ex. måltidskuponger, hotell, taxiresor etc

Dock rekommenderar jag alltid genomgående biljetter, eftersom biljetter point-to-point inte ger dessa rättigheter vid trafikstörningar
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:08.