Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-20, 01:23
Kattas avatar
Katta Katta är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Charter

Vi ska för första gången på väldigt många år åka charter, och detta till Kreta.
I vanliga fall bokar vi alltid flyg + boende själva.
Då kan man ju välja om det är något speciellt rum man önskar osv.

Nu är hela resan bokad via Apollo, och där kan man ju bara lämna vissa önskemål, men sen om det blir så eller inte, det återstår väl att se...
Vi har bokat två lägenheter till familjen (där tonåringarna har en egen). En i markplan och en med balkong. Tanken var ju att vi skulle hamna över/under varandra - och det har vi lagt in som ett "önskemål" via Apollo.

Men nu undrar jag, kan man höra av sig direkt till hotellet, eller gör man inte så för det är ändå Apollo som fixar med placeringarna och det tjänar inget till?

Inga stora bekymmer, men såklart det hade varit trevligast att bo nära varandra!
Inte minst för att kunna ha lite koll på de stora kidsen!

Väldigt tacksam för lite råd och hjälp!
Svara med citat
Gammal 2011-07-20, 08:33
Getty Getty är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Charter

Hej Katta!

Jag tror att Apollo kommer att göra allt de kan för att tillfredsställa era önskemål. Vi har åkt charter många gånger och ibland haft speciella önskemål, som exempel att bo i närhet till varandra eller få lägenhet med ett visst läge och varje gång har våra önskemål uppfyllts.

Skulle det, när ni kommer ner visa sig att det inte blivit som ni önskat kan ni ju prata med hotellet i fråga då men jag ser ingen anledning till att göra det innan ni reser. Jag har som sagt bara goda erfarenheter av charterbolagen när vi önskat något . Ha en trevlig semester.

//Ingela
Svara med citat
Gammal 2011-07-20, 08:34
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Apollo fixar inte detta det står bara på bekräftelsen till hotellet. Vi har varit stora sällskap som åkt och inte lyckats få våra önskemål om att bo nära varandra uppfyllda. Jag skulle mailat direkt till hotellet om jag vore som du.

Malin
Svara med citat
Gammal 2011-07-20, 08:50
Getty Getty är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Så olika det kan vara. Vi har vid ett flertal tillfällen åkt stora sällskap med mellan tre och fem lägenheter, och vi har alltid kommit nära varandra. Senast när vi åkte bokade ett par av våra vänner någon vecka efter oss, jag ringde bolaget och bad om platser nära varandra både på flyget och på plats och det ordnades.

Kanske vi bara haft tur alla gånger vi har haft önskemål. Men det kanske är bäst att ta kontakt med hotellet innan så ni har helgarderat er

//Ingela
Svara med citat
Gammal 2011-07-20, 09:17
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Eftersom det är hotellet som i slutändan fördelar rummen, så tycker jag att ni även ska maila hotellet om era önskemål. Så gjorde vi då vi för ett antal år sedan reste tillsammans med ett annat par, och gärna ville ha rum bredvid varandra. Vi fick genast svar från hotellet att de skulle ordna det.....och det gjorde de.

Ann-Kristin
Svara med citat
Gammal 2011-07-20, 23:01
Kattas avatar
Katta Katta är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Tack alla ni som svarat!
Då ska jag knåpa ihop ett par rader till hotellet, så får vi se om vi har tur eller inte!

Katta
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:24.