Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-22, 09:35
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Krispaketet

Hur är reaktionerna i Grekland på sparpaketet? Själv har jag bara hunnit läsa Ekathemerini på nätet idag och har inte ännu pratat med någon av mina grekiska vänner som är i landet. Säger folk att de nu kommer att sluta upp bakom sin regering?

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-07-22, 13:19
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Krispaketet

Har läst lite i tidningarna och lyssnat på Papandreou ., inte hunnit prata med folk. De flesta jag känner orkar liksom inte engagera sig längre, det har varit överdos av allting kan man säga. Personligen skickade jag ett meddelande på svenska till GP och gratulerade honom och sa tack .
Svara med citat
Gammal 2011-07-22, 13:45
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
... det har varit överdos av allting kan man säga. Personligen skickade jag ett meddelande på svenska till GP och gratulerade honom och sa tack .
Det var en flott gest, Monica, han satte nok stor pris på gratulasjoner.
Svara med citat
Gammal 2011-07-22, 13:58
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Måste säga att jag inte vet vad jag ska tycka. Det är inget överraskande med att det blev ett nytt stödpaket till Grekland, men när man som finländsk skattebetalare (bra för Sverige att vara utanför det här) ska var med och betala mera pengar till Grekland känns det inte moraliskt rätt. Tror nämligen inte att de kommer att betala tillbaka pengarna. Finland krävde och fick, påstår man, garantier för lånen, men det är väldigt oklart vad det innebär. Skyller inte på grekerna när det gäller lösningen, många har det säkert svårt, men tycker att politikerna inte fattar realiteter, kanske de inte känner Grekland tillräckligt bra inom EU? Eller vill de bara sopa allting under mattan?

Ja, förstår om grekerna är trötta på det här.... Ja, och så hoppas jag förstås att jag har fel om det där att jag inte tror att detta kommer att funka.

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2011-07-22, 14:29
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

De hade nog inget val än att försöka rädda EMU-projektet till vilket pris som helst. Om man tittar på opinionssiffrorna för Merkel så förstår man hur svårt det är. Hon har nästan inget stöd på hemmaplan och så är det väl kanske lite i Finland också.

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2011-07-22 klockan 14:30. Anledning: Stavfel
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:18.