|
|||
|
|||
Vilken ö?
Hej!
HAr suttit nu och kollat och läst vad folk skrivit om sina resor. Själv så sitter jag och min sambo och försöker bestämma oss till vilken ö vi ska åka till. Så jag skulle vara tacksam om jag kunde få hjälp på traven vart man ska åka. Vi är ute efter ett ställe med sol & bad, bra mat. Vill inte komma till ett "party" ställe men samtidigt lite rörelse. //J |
|
||||
|
||||
Sv: Vilken ö?
Ska ni resa nu i eftersommaren 2011 eller tänker ni er en resa 2012?
Arne |
|
|||
|
|||
vill ni åker charter och hur länge vill ni vara borta?
|
|
|||
|
|||
Vi har tänkt att resa nu om 1-1.5 månad. Blir en charter.
|
|
|||
|
|||
En eller två veckor? och kan ni tänka er åka båt eller vill ni landa på samma ö som ni ska va på?, ju fler parametrar ju lättare är det att ge bra tips
Senast redigerad av Mahava den 2011-07-23 klockan 23:06. |
|
||||
|
||||
Önskemålen passar ju in på vilken ö som helst i hela Grekland! Mitt tips är att ni väljer vilken ö som helst, kan aldrig bli fel! Det mest spännande för er är att ta flyget till Santorini sen tar ni er till hamnen o tar första bästa båt...o ser var ni hamnar...kan som sagt...inte bli fel!
Charter var det! Jaja...åk til Santo/Naxos, kombinationsresa, jag har vänner som gjort det och dom är jättenöjda, man får liksom öluffarkänslan i charterstuk! Yanna |
|
||||
|
||||
Skiathos kan vara ett bra alternativ
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Annars finns ju alltid smultronstället Parga. Ingen ö men ett fastlandsställe med ökänsla. Mycket god mat, fina bad. Nej inget partyställe men vill man kunna t.ex sitta på en klipphylla och äta eller dricka ett glas är det ett kanonställe. // Pia
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Patmos(inte så vanligt charterresemål), Samos eller Lefkas är alla öar jag varmt kan rekomendera. Lefkas har bättre(fantastiska) stränder än Samos men huvudstaden är väl ganska party-turistig.
|
|
|||
|
|||
Skiatos, Leros.... men inte Samos, åtminstone inte Vathi - fult o. smutsigt.
Karpathos, Thassos? |
|
|||
|
|||
Som Du ser finns många förslag och jag skulle kunna lägga till ett par tre öar till på listan, men avstår. Jag tycker att du ska läsa under ÖARNA tv i det blåa fältet och leta upp den ögrupp först som ni kan tänka er och där se vilka öar det finns...där står nog också om det finns direktcharter...
Alla har så olika smak och jag tror att ni själva måste sätta upp på lista vad som MÅSTE finnas och sen utgå från det....sen när ni har ett antal tänkbara öar så kan ni ju kolla om ni hittar "sista minutenresa" dit....men den typen av resor kanske är svår att få tag i nu.... Lycka till! Lissi - som älskar Tinos |
|
||||
|
||||
Ja, oj! Det är ett rent dektektivarbete att välja ut vart man ska resa. Det är nästan omöjligt att råda någon annan, eftersom man har så olika smak, vilka sorts stränder, kvällsliv osv man vill ha. Lugnt, mysigt och underbart vackert för mig, kan vara lappsjuka för någon annan...så läs, läs och gå på magkänslan sen.
Det var i alla fall i Kokkari på Samos som vår familj blev förälskade i Grekland Efter det har vi varit på Karpathos, Parga, Skopelos och Kefalonia, alla med sin personliga charm och alla helt underbara, var och en på sitt eget sätt! I år blir det Skiathos. Lycka till! |
|
||||
|
||||
Välj Kefalonia som slår de flesta andra öar.
PANAKAKIS |
|
||||
|
||||
Oj då, det var ord och inga visor. Om Du nu tycker Vathi är så ful och smutsig så undrar man; Vilka städer Du jämför med???
|
|
|||
|
|||
Några tips, men som alla ovan skriver, alla hittar olika guldkorn allt beror på vad ni vill ha
Om ni reser 2 veckor: Naxos + kortresa till ex Paros Om det är 1 vecka: Skiathos, Rethymnon på Kreta, Lesbos, Thassos, Kefalonia, Pefkos på Rhodos, Öst kusten på Korfu, Zakynthos men undvik Laganas, Samos |
|
|