Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-07-22, 13:27
Karin W Karin W är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 8
Standard Vad kostar "borgerlig" vigsel

Hej! Är det någon som vet vad avgiften för ett borgerligt bröllop hos Borgmästaren / Dimos kan vara. Jag förstår att det kan växla från ställe till ställe - men ungefärligen?!
Tack på förhand
Karin
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-07-22, 13:37
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Vad kostar "borgerlig" vigsel

Principen är mycket enkel. När alla papper är klara och i god tid nedskickade till Borgmästaren, då är vigselakten i princip kostnadsfri.

Dock hör det till god ton att man medbringar en "Gåva". Endera i form av några sedlar i Euro i ett vitt kuvert som diskret överlämnas efter vigseln. Alternativt kan man här hemma inhandla en finare prydnadssak, exv en glasskål eller dylikt.

Arne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-07-22, 14:07
Karin W Karin W är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 8
Standard Sv: Vad kostar "borgerlig" vigsel

Arne!
1000 tack för ditt snabba svar! Pappersexercisen var/är ett kapital för sig. De är väldigt förtjusta i stämplar har jag förstått. Pust! Men nu är det klart. Det var en mycket god idé att ta med något från Sverige - det utesluter ju inte liten slant heller. Det som var mest förvånande var att trots att alla papper är scannade och nerskickade för en förhandskoll (givetvis måste ju originalen med ner) måste det förflyta 8 dagar innan vigseln kan ske! Därefter fick jag veta att vi måste registrera vigseln på ytterligare något kontor.
Tack igen och ha en underbar helg!
Karin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT