|
|||
|
|||
Snorkelutflykt?!
Nu är det drygt 2 veckor till avresa. Agia Marina 11/8-18/8. Min fråga: Finns det snorkelutflykter från Agia Marina eller ev Chania. Läste att ngn snorklat vid ön Agii Theodori och undrar hur man tar sig dit?!
|
|
|||
|
|||
Sv: Snorkelutflykt?!
Det finns åtminstone en större båt som avgår från gamla hamnen i Chania, som går till Ag. Theodori , och flera som stannar till vid rev och småöar västerut där man kan hoppa i och snorkla.
Men om det finns någon båt man kan kliva på närmare Ag. Marina vet jag inte. /Stefan - som bor i Chania |
|
|||
|
|||
Tack Stefan
Hittade Captain Nick's hemsida- de utgår från Chania och en 3 timmars utflykt kostade runt 25 E - jag antar att de var dem du menade?! Mvh Monica |
|
|||
|
|||
Ja, det finns också en båt, M/S Irini i Chania hamn, som ser ut som ett större traditionellt fiskefartyg, som går till öarna Theodoro och Lazareta, för naturupplevelser och snorkling, 14.30 - 18.00, för 15 euro, den skulle jag nog föredra (men den har ingen hemsida)
Senast redigerad av lugnagatan den 2011-07-27 klockan 15:15. Anledning: tillägg |
|
|||
|
|||
det gick båtar från platanias föra sommaren, själv tog jag en dyktur med tub men vi hade några som åkte med oss ut och snorklade när vi dök.
sen kan jag ju påpeka att jag snorklade direkt utanför hotellet nästan varje dag och det var hur bra som helst |
|
|