![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har bokat en långweekend med en kompis till det underbara Barcelona över allhelgonahelgen.
![]() ![]() Håller just nu på och läser en historisk roman om 1300-talets Barcelona som heter "Katedralen vid havet" av Idelfonso Falcones. Den är jättebra och det är hur kul som helst för alla Barcafans att "följa med" i gränder och på torg! Har just upptäckt att hotellet vi ska bo på ligger ett stenkast från kyrkan Santa Maria del Mar som mycket av handlingen i boken kretsar runt! Häftigt! ![]() ![]() Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har romanen liggande som semesterläsning när jag läst färdigt fortsättningen på Svärdet och spiran"
Barcelona är fint! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Har nu varit hemma några veckor efter min resa till ett regnigt Barcelona. Vi hade det mysigt ändå, gick runt i gränderna och tittade på olika byggnader och åt jättegoda tapas.
Kyrkan Santa Maria del Mar var helt fantastiskt fin! ![]() ![]() Katitzi ![]() Här kommer en bild inifrån kyrkan: och en bild från kyrkporten på de som bar stenblocken på 1300-talet: Senast redigerad av Katitzi den 2011-11-22 klockan 20:30. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Har Du läst boken "Katedralen vid havet" av Ildefonso Falcones? Den handlar bland mycket annat om byggandet av denna Katedral. Barcelona i sig, tycker jag, har det mesta. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja Lamaya jag har läst boken, skrev det i första inlägget! Den var jätterbra och fick mig att upptäcka Barcelona på ett nytt sätt.
Jag har varit där förut och sett stan i all sin glans i solsken! ![]() Katitzi ![]() Senast redigerad av Katitzi den 2011-11-23 klockan 17:41. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag läste inte tråden från början, ![]() ![]() Vi är illa fall överens om att både bok och stad är underbara! Lena ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Barcelona står mycket högt upp på min önskelista över kommande resmål även om storstäder inte är min grej egentligen. Kanske det blir av till våren men först blir det några vinterveckor på underbara Koh Lanta.
Eva |
![]() |
|
|