|
|||
|
|||
38 grader .... i vattnet
Var då?
Inte i Grekland i alla fall. Min sista (??!!) långa tjänsteresa går till Dubai. Där var det i onsdags (27/8) 46 i luften resp 38 grader i havsvattnet. Vi har jobb där och folk som rapporterat detta. Ser man på vädret på expressen.se så ligger temperaturen inom prognosen nu på 45 grader i snitt. Det verkar lite svettigt. Jag har väl iofs alltid velat bada i jacuzivarmt havsvatten men detta kanske blir i varmaste laget. Om intresse finnes uppdaterar jag denna tråd när jag väl är på plats. Jag åker till Dubai 12/8 o återvänder hem 26/8. /pawik |
|
||||
|
||||
Sv: 38 grader .... i vattnet
Det skulle vara fantastiskt att få känna på sånt varmt vatten, eftersom kroppstempen är ca. 37 grader så måste det nästan kännas som man bränner sig när man går i...
Irene |
|
|||
|
|||
Återkommer i ämnet!!
/pawik |
|
||||
|
||||
Vore riktigt kul att få rapporter från ett land och en kultur som man inte riktigt är hemma i ! Om du vill,orkar och kan, ge oss rapporter !! |
|
||||
|
||||
Jag så ett resereportage på TV för något är sedan (packat och klart, eller liknande), där alla pooler faktiskt hade kylning... Annars gick det inte att bada. 38 grader är VARMT!
/Z |
|
|||
|
|||
Man kan ju också åka till Island. Där håller de varmaste badställena jag känner till 45 grader (kan nog finnas de som är ännu varmare också). Jag testade själv en med drygt 40 grader för "miljoner år sen". Det tog ett antal minuter att ta sej i, om man säjer så...
|
|
||||
|
||||
Rapportera gärna från din sista långa arbetstur. Och sköt om dig, inga översvämningar av regn är väl aktuellt i Dubai, som förra gången i Pakistan?
Birgitta, |
|
|