Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-02, 13:34
Johanh Johanh är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011
Standard Platanias i aug

Hej hej!

Efter mycket ångest och stort besvär att bestämma vart jag och sambon skulle resa har vi bestämt oss att boka en vecka i Platanias. Avresa den 15 augusti.

Så nu vill jag ha lite tips på mat, utflykter mm. Har ni någon synpunkt på om resmålet i stort så tar jag gärna det också. Men jag hoppas att vi gjort ett bra val

Mvh

Johan
Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 21:55
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Platanias i aug

Hej.
Det första jag ska skriva är att det finns massor av trådar om just Platanias här på forumet, sök och du ska finna mycket.
Jag själv med min man och säkert många andra tycker Platanias är ett utmärkt val.
Många andra vill ha ett resmål där de är de enda turisterna, inte vi.
Platanias är ett bra utgångsläge för många fina utflykter anser vi.
Bussarna går tätt och enkla att hoppa på, då man vill göra en liten ö rundtur.
Billigt dessutom.
Elafonissi som kallas Kretas Maldiverna, Paleochora ett fint ställe på sydsidan, Kastelli har några fantastiska fisktavernor och en hamn vars båtar tar en med till Gramvoussa med sin vita sand och Balos Bay med turkosa vågor. Mysiga ställen allihopa eller res åt andra hållet och få en härlig afton i Chanias gränder eller vidare längs kusten.
Man kan lätt hyra bil hos EV tours och göra sin egen "volta sta kriti" då kan man stanna till precis där man vill fota det där speciella fotografiet.
Till Vai beach, enda vilda palmbeståndet i Europa. Irapetra och ta en båttur till Chrissy Island, sagolikt vackert. Xerocambos, en strand som du lätt kan älska.
I just Platanias finns det många mycket bra restauranger, Mylos Ta Kerata, Tartufo,
Vigli( i gamla stadsdelen ovanför) Zafferano, Symposium, Diogenis, Ja listan kan göras lång.
Nära till allt, Apoteket, Minibanken, INKA supermarket, mm
Massor av generösa och trevliga människor överallt.
Bra strand som man kan promenera långt efter åt båda hållen.
Nattklubbar för alla olika smaker, Rock House, Dielefsis, Mylos club med Grekrummet som pulserar med endast grekisk musik, och många andra trevliga ställen som gör kvällen till det du vill den ska vara.
Ni gör er resa och formar den till er egen, och vill man se negativt i allt utom det man tycker om så ska man nog stanna hemma.
Vi är så trötta på folk som dömer ut resmål för att dessa inte passar dem.
Ni kommer strax att se andra som skriver att ni ska blunda och åka förbi till något annat ställe som är såååå mycket genuinare.
Det är skönt att ha välfärd runt knuten och göra utflykter som det passar.
Ibland vill man faktiskt inte göra något alls bara slappa och bli serverad.
Vi är fortfarande alla olika med olika behov och önskemål.
Hoppas ni får en härlig vistelse där nere vi är där vid samma tid, möjligt att vi syns i vimlet
Myssa 3 dagar kvar ....
Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 22:02
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Håller helt med!!! Platanias är ett av mina favoritställen i Grekland, gillar också att vara på ett ställe med folkliv överallt, turister och greker om vartannat.

Ha en jättekul semster
Jag längtar åker 10 sep!
Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 22:20
i_love_cretes avatar
i_love_crete i_love_crete är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010

Ja sätt Dig o gå igenom forumet..mängder av bra tips här. Bara att anteckna !Fast Du fick ju en bra sammanfattning av Platanias ovan här. Man har aldrig tråkigt på Kreta.
Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 07:49

Myssa>> Tack för din utmärkta genomgång. Jag är helt övertygad om att vi kommer få en helt fantastisk semester. Nu ska jag sätta mig och söka på forumet som ni skrev och få mig lite mera tips.

12 dagar kvar
Svara med citat
Gammal 2011-08-04, 22:05

När vi ändå är på gång så kanske någon vet hur Lägenhetshotell Erato är??
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:35.