|
||||
|
||||
Uttag i bankomat?
Går det att ta ut pengar med vilka kort som helst i bankomaterna? Vill minnas att det var svårigheter på vissa öar med Master card förra sommaren. Åker till Thassos på lördag. Vill inte gärna stå utan pengar.
|
|
||||
|
||||
Sv: Uttag i bankomat?
Citat:
Thassos som är en såpass stor ö bör ha fler bankomater tror jag, har aldrig varit där. |
|
||||
|
||||
Nej vi har heller aldrig varit på Thassos. En spontanresa som inköptes en regnig dag för någon vecka sedan. Men om det hade varit ett generellt problem med uttag som det var förra sommaren så hade det säkert kommenterats här. Jag litar på det.
|
|
|||
|
|||
Vi var ju på Tinos i april och där funkade bankomaterna. Hade det varit strul så hade någon garanterat skrivit om det här
Lissi |
|
||||
|
||||
Håller med Lissi, någon borde skrivit om bankomatstrul om så var fallet.
Hade inga problem på Karpathos heller, förutom en morgon, men det var kortvarigt fel. Träffade flera svenskar som på inrådan av Forex hade växlat allt hemma, jo jag tackar jag.... Forex gnuggar händerna i förtjusning, jag hade aldrig utsatt mig för den rånrisk det innebär att gå med 14-dagars pengar på mig. Inte ens pengar för en vecka vill jag ha i kontanter... // Helén |
|
||||
|
||||
Jag var o växlade in lite pengar idag på X-change och hon i kassan försökte oxå få mig att växla in mera pengar, jag sa att det finns uttagsautomater dit jag ska. Då försökte hon med att det har varit problem att ta ut pengar.
Öh, ok, då får jag väl betala med kortet istället på de ställen det går. Det är ju inte så att jag ska ut i djungel i Amazonas. Men jag har nu så jag klarar mig ett antal dagar, men ta ut hela reskassan direkt skulle jag aldrig göra. |
|
|