Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-04, 22:08
monikakreta monikakreta är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011
Standard Precis hemkommen från Agia Marina Kreta

Hej! Jag har precis kommit hem efter en vecka på Kreta, Agia Marina.....Innan jag åkte försökte jag få svar på lite frågor. Tyvärr fick jag inte det här på forumet så därför tänkte jag att jag svarar själv här nu med facit i hand om någon annan kanske har nytta av det. Vi är helnöjda med veckan i Agia Marina. Vi bodde på Hotel Relax, ett medelklasshotell vilket jag var 110 procent nöjd med. Men vill man ha jättelugnt ska man bo med balkong mot poolen, vilket vi gjorde, för mot gatan kan det vara lite störande både av trafiken och trubadur på grannhotellet. Det finns ingen internetuppkoppling på hotellet men vi hade med oss dator och det går alldeles utmärkt att på vissa ställen typ snacksbar (finns en ca 75 m. fr. Relax (mot Platanias mitt emot en Supermarket) att få koppla upp sig mot deras bredband men det kostar nån öl eller drink....det är det värt...Personalen där är supertrevliga..Det finns även dator med internet här om man inte har dator själv och då betalar man för tiden man sitter där.......Solsängarna med parasoll vid beachen rakt över hotellet är gratis men självfallet förväntar sig barägaren att man handlar sin öl/läsk eller mat där. Så funkar det på de flesta Beachbarer.......
Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 12:50
Lillaeva Lillaeva är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010
Standard Sv: Precis hemkommen från Agia Marina Kreta

Så schyst av dig att berätta om AM!
Jag funderar på att resa dit i September med man och 12 årig son. Reste du med barn?
Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 14:12
monikakreta monikakreta är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Nej vi hade inga barn med oss......Men det var många barnfamiljer där....Väldigt barnvänligt, förutom gatan utanför hotellet som är rätt hårt trafikerad vissa delar av dagen....Havet är heller inte jättedjupt om man inte är väldigt långt ut...
Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 15:59
annelie1 annelie1 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Lillaeva Visa inlägg
Så schyst av dig att berätta om AM!
Jag funderar på att resa dit i September med man och 12 årig son. Reste du med barn?
Det tycker jag absolut ni ska göra, vi har varit där varje sommar med våran dotter sen hon var 3 år och nu är hon 13 år. Vi badar helst vid Gorgona beach i Agia marina där är det fin sand och långgrunt, helt enkelt toppen! Kom hem i fredags från våran elfte resa till Agia Marina och jag kan lova att det inte är den sista. Är det något mer du undrar så fråga bara!
Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 13:44

Tack för svar!! Så roligt att höra! Tror du att där är barnfamiljer även i mitten på september? 12 år är ju en lite knepig ålder... Många familjer som åker då har kanske små dagisbarn.
Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 14:57
i_love_cretes avatar
i_love_crete i_love_crete är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010

Tror alltid d finns barn me på resmålet. Jag tex åker med en 15 årig dotter trots att skola satt igång då vi reser. Många söker ledigt för sina barn.. O åker i slutet av sommaren. D är ju hutlöst dyrt under sommarlovet. Vem har råd att åka då? Inte jag i alla fall.
Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 19:44

Det låter förhoppningsfullt! Vad gillar dina tonåringar att göra i AM förutom att bada?
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:13.