|
|||
|
|||
Prime, på Naxos, vad tycker ni??
Prime ligger i mitten på gågatan, hamnpromenaden på Naxos. Vi tycker det är en trevlig o mysig pub, med bra musik. Det är en sån där pub man alltid vill komma tillbaka till!!
Har någon av er Naxos-fantaster varit där? Vad tycker ni om den puben? |
|
|||
|
|||
Sv: Prime, på Naxos, vad tycker ni??
Har gått förbi många gånger men aldrig stannat till. Vi går alltid till Georgios på Diogenes bar som ligger vid det lilla hamntorget mitt på hamnpromenaden.
Vi blev både ledsna och lite chockade när vi var där i maj och fick beskedet att vår vän Georgios avlidit i början av året. Han var bara 48 år! Vi kommer fortsätta att gå till samma ställe och nu bli serverade av Nino och Georgios son Gregory. |
|
||||
|
||||
Eftersom jag jobbat och bott på Naxos så är Prime ett självklart stopp på kvällens barrunda. Tyvärr ska Yiannis sälja - till vem ville han inte avslöja. Väldigt synd, då Yiannis "är" Prime för mig. Men som han sa; det kommer fortsätta i samma stil, dock med ny ägare.
/ENIAC |
|
|||
|
|||
Nej vad tråkigt att han ska sälja är ju han som bär upp hela stället.
Haft så jäkla kul där genom åren |
|
||||
|
||||
Ja, eller hur. Prime blir inte detsamma utan Yiannis. För övrigt är Naxos inte som det brukar detta år. Befarar att det går ner ytterligare ett snäpp nästa år, för att sedan bli bättre igen. Om man är på botten kan det bara vända uppåt!
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Jättetråkigt att Georgios gått bort. Vi brukar ta en frappé där på förmiddagarna och njuta av folklivet.
|
|
|||
|
|||
Vad ska Yannis göra ist? Någon som vet?
|
|
|