|
|||
|
|||
Äta sallad
Hej.
Är helt ny här och åker på min första resa till Grekland i morgon. Kreta, Rethymno och Melimar blir det. Efter att ha läst här på forumet verkar det vara ett bra val av resa Har eg bara en liten fundering. Jag brukar normalt sätt inte äta sallad när jag är utomlands för att undvika magsjuka, men att åka till Grekland och inte äta sallad verkar lite tokigt. Är det riskfritt att äta sallad på restauranger, hur vanligt är det med magsjuka på Kreta? Jag älskar ju grönsaker men gillar inte att bli sjuk, speciellt inte på semester utomlands. |
|
|||
|
|||
Sv: Äta sallad
Inga problem,Jag brukar inte rekommendera matställen men Du har ett gäng i närområdet,,,bredvid Melmar finns ett ställe med lite hämtmat,,ner mot stranden Akrogiali,,,,Ha det underbart,,,,Se bara till att drick vatten...tror att det vanligaste folk blir sjuka av är vätskebrist,,,,,
Senast redigerad av Athanasia den 2011-08-05 klockan 22:56. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
Helt 100 kan man ju aldrig vara, men jag äter allt i Grekland och har hittills klarat mig alldeles utmärkt
|
|
|||
|
|||
jag tror också att det är vanligare att bli magsjuk av att man dricker för lite vatten än av sallad. Jag äter alla sorters grönsaker i Grekland och har aldrig blivit magsjuk.
|
|
|||
|
|||
Tack för era svar
Det här forumet är underbart för en första gångs resenär till Grekland // Pea |
|
|||
|
|||
Om du har känslig mage så rekommenderar jag mjölksyrebakterietabletter, typ Trevis. Tas 3 ggr/dag, i samband med måltid. De som är lite känsliga i magen i vår familj har fått hjälp av detta.
Annars - vi äter allt i Grekland, tänker inte på magsjukan alls, antagligen pga att vi aldrig har varit riktigt dåliga i Grekland (men väl i Spanien!). |
|
|||
|
|||
Har varit här ett par dagar nu och inga problem med magen.
Älskar Kreta och Rethymnon Måste slå ett slag för en riktigt bra restaurang vi hittat. Bra priser, underbart mysig och jättegod mat. En familje restaurang, Pappa är inkastare alltiallo, döttrarna serverar och mamma lagar maten. Akri, ligger mitt i gamla stan vid bästa shoppinggatan. Skulle äta på Manolos idag men gillade inte läget, för mycket trafik på gatan utanför. |
|
|