|
|||
|
|||
Aktuell temperatur Naxos
Hej hej
Åker med familjen till Naxos nu på lördag och lääängtar som bara den ! Tänkte höra om det är någon av Er som är där nu och kan informera om hur varmt Ni har det? Suktar efter sol, värme, bad, god mat & dryck och allt annat underbart och fantastiskt som en resa till Grekland innebär ? // Therese |
|
||||
|
||||
Sv: Aktuell temperatur Naxos
YR.NO har en hemsda där du kan se vädret för en vecka framåt. Den prognosen är tämligen tillförlitlig.
Länk http://www.yr.no/sted/Hellas/Annet/P...idsvarsel.html Arne |
|
|||
|
|||
Tack! Ja yr.no brukar vara tillförlitlig när det gäller prognoser i Sverige, var lite osäker på om den är lika bra när det kommer till vädret på de olika öarna i Grekland? Tycker det låter rätt lite med 23-24 grader som det står nu?
// Therese |
|
||||
|
||||
Vi kom hem från Naxos i lördags... hade ca 30 grader och inte ett moln på himlen i två veckor! Perfekt Några dagar i förra veckan var det lite kraftigare vindar från norr men det svalkade skönt!
/Göran |
|
|||
|
|||
Låter härligt Göran! Har börjat bli lite orolig för att det ska blåsa för mycket, men som du säger lär det väl bara svalka i värmen. Längtar som bara den nu ! Åkte Ni Apollos båt? I så fall, vad tyckte Ni om den omdiskuterade färden?
// Therese |
|
|||
|
|||
Temperaturen på yr.no stemmer ikke overens med virkeligheden. Den græske Poseidon er bedre.
Når vinden (Meltemi) blæser fra nord, er rejsen med Apollos båd Alexander ikke noget at se frem til. Da vil jeg foretrække en Blue Star færge i stedet. |
|
||||
|
||||
Det är väl dygnsmedeltemperaturen som visas i prognoserna?
|
|
|||
|
|||
Nej, på yr.no er det; kl. 06 - 12, 12 - 18, 18 - 24 og så fremdeles...
|
|
||||
|
||||
Ok, jag ser att den inte är mycket att lita på. Det står att jag nu skall ha regn och 16grader. har strålande solsken och 18gr.
|
|
|||
|
|||
Citat:
// Therese |
|
||||
|
||||
Citat:
Ja, vi åkte med apollo och det funkade bra i båda riktningarna. Det enda tråkiga är att det tar lite tid och att på utresan kan det bli lite väntan på att alla flyg anslutit. Det är både svenska, norska och danska charterflyg som samlas upp. Ett tips - ha solskydd och lätt klädsel lättilgängligt i packningen om ni vill njuta av solen på överresan! /Göran |
|
|||
|
|||
Citat:
Tack för tipset om poseidon, men nu har jag varit ute på sidan och hittar inga temperaturer ? Har letat runt på sidan, men hittar verkligen inte, är det jag som är helt snurrig nu ? |
|
|||
|
|||
Tack snälla Göran för svar. Hoppas vi har samma tur som Er på båten =). Bra tips med solkräm de hade jag nog packat i resväskan allihop, nu ska jag ha åtminstone en flaska mer lättillgänglig.
// Therese |
|
||||
|
||||
Citat:
..och 23-26 gr kan inte va rätt heller.. Yanna - som inte haft 18 gr sedan i maj! |
|
|||
|
|||
Citat:
Ret under "Select Date (Local Time: UTC+3)" klikker du på den lille pil, og kan nu vælge tidspunkt og dato. |
|
||||
|
||||
Just nu 27 grader o lätt nordanvind. Ska blåsa upp ordentligt i morn o på fredag men sen lugna ner sej igen. Det är runt 27 grader 24 timmar om dygnet just nu...
|
|
|||
|
|||
Tack Lotta, det låter underbart! Hoppas det stämmer att blåsten lägger sig efter fredagen så att båtresan på lördag em/kväll blir lugn och fin .
|
|
|