|
||||
|
||||
INLOGGNINGSPROBLEM
Jag har sedan någon vecka haft problem med inloggningen på Kalimera. När jag loggar in så klickar jag i "komihåg-rutan", men det fungerar inte, utan jag får logga in på nytt varje gång.
Det är dessutom så att när jag ska logga in så får jag oftast försöka flera gånger innan det fungerar. Jag får upp rutan med "tack för att du loggat in", men sen blir det trots allt ingen inloggning. Efter ett antal försök fungerar det igen. Ibland när jag är inloggad och sappar mellan olika trådar etc så händer det att jag plötsligt loggas ut. Trodde först att problemen hade något samband med att jag vid ungefär samma tidpunkt bytte dator. Men eftersom alla andra sajter fungerar normalt så blir jag mer och mer fundersam på vad som är orsaken. Någon som kan ge mig ett tips? Mats |
|
||||
|
||||
Sv: INLOGGNINGSPROBLEM
Använder du kalimera.se ?
Om du gör det , ändra till kalimera.nu / Tom |
|
||||
|
||||
Citat:
Ja det gör jag. Det kan mycket väl vara så att jag tidigare använde Kalimera.nu och slapp problem, men att jag i samband med datorbytet råkade gå in på Kalimera.se. Ska genast testa och se om det hjälper. Tack för tipset! Mats |
|
||||
|
||||
Hej igen!
Jo nu har jag testat. Inloggningen gick som en dans, och komihåg-funktionen fungerar. Fantastiskt! Här har jag suttit och meckat i en vecka. Borde ju haft vett att fråga goda vännerna på Kalimera för länge sedan. Tack Tom! Mats |
|
||||
|
||||
Har exakt samma problem ... Äntligen kanske jag slipper problemen.
Tack! |
|
||||
|
||||
Fick plötsligt dubbla problem ...
|
|
||||
|
||||
Dubbla
Mats |
|
||||
|
||||
Jag hade tidigare samma problem och ingen skillnad om jag var på kalimera.se eller kalimera.nu. Åtminstone för mig är det så att jag blir utloggad om jag använder Internet explorer som webbläsare, men om jag använder Mozilla firefox funkar allt perfekt. Så byte av webbläsare hjälpte åtminstone mig.
/ Anne |
|
|||
|
|||
Huff, de siste dagene har det vært problemer her . Kommer ikke inn på selve forumsiden, den er stengt for meg. Med litt flaks klarte jeg nå å logge inn, uten at jeg vet sikkert hvorfor det ordnet seg. Men det er sannelig ikke sikkert det går like bra ved neste forsøk, eller om dette innlegget går igjennom - skrev nettopp et annet som 'forsvant'.
Bruker nu-varianten, har samme problemet enten jeg prøver med firefox eller explorer. Kan være noe med egen pc, innstillinger, kanskje? Selv om alt annet fungerer og selv om Kalimera har ligget trygt plassert under favoritter.. Klok av skade, tok en kopi av teksten min - og prøver for 3. gang. |
|
|||
|
|||
Vajert! Nu funkar det igen!
|
|
||||
|
||||
Problemet är generellt och ligger på Kalimeraservern. Nu förefaller servern emellertid vara igång igen.
Arne |
|
|||
|
|||
Citat:
Så bra at serveren er friskmeldt. |
|
||||
|
||||
Ja, precis nu så verkar det fungera igen. Har annars varit problem den senaste tiden, men det verkar ju som Arne har greppat problemet. Så nu hoppas vi att det fortsätter att funka precis som vanligt.
|
|
||||
|
||||
Jag har fortfarande problem med att forumet svajar väldigt mycket och så har det varit i flera dagar nu och jag tror, precis som Arne, att problemet ligger på Kalimeras server.
//Zanét |
|
|