![]() |
|
|||
|
|||
![]()
En svensk bloggare som bor på Kreta skrev att detta är den bästa sommaren sedan 2001.
Nu har solen bara skinit och skinit i snart två månader. En dag såg jag några stackmoln över Chania-bukten, och i morgon ska det visst bli molnigt och svalare, men sedan fortsätter det vackra vädret. Vad säger ni andra som upplevt somrarna här långt tillbaka. Är det här en ovanligt intensiv sommar, eller är det ganska normalt - som jag har trott som kom till Kreta i mars i år ?? ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja jag skulle vilja ha en väder rapport. Är d hett där nere? Blåsigt? Hur varmt är d i havet? Regnat något? Tell me.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej ! Det har inte regnat på två månader. Så långt prognosen sträcker sig förutspås fortsatt vacker väder och varmt. Jag har badat några gånger och det måste vara minst 25, känns alltså inte kallt även om man varit i solen länge.
Det är mycket hett varje dag. Över trettio grader, upplevelsemässigt ofta omkring 40. Även vana greker svettas och plågas, och klagar något. Det kan blåsa lite vissa dagar, men bara så att det svalkar lite, inte så att det stör. Ha en trevlig vistelse på Agia Marina. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Den här sommaren har varit ganska normal men det har ej varit värmeböljor sällan över 30-35 grader samt vind.
Men i dag är det mulet vilket jag tycker är skönt någon dag så man får något gjort ute som att hugga ved inför vintern.. Men det är fortfarande ganska grönt eftersom det regnade en hel del i vintras.. Olle |
![]() |
|
|