|
||||
|
||||
Vilken värme!!!!
Gick in på vädret i Grekland samt fick se att Parga leder med sina 35 grader nu kl 12
Man kan ju verkligen undra om det stämmer? Skulle Parga vara varmare än andra ställen. Någon som känner till som nyligen varit där som kan berätta ? Birgitta |
|
|||
|
|||
Sv: Vilken värme!!!!
Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
I forrige uke var vi på Kreta og i Chania (byen) var det 38 grader, oppe i fjellene 28 grader og ute ved kysten/stranden 31 grader så det spiller veldig stor rolle hvor man befinner seg. Disse forskjellige temperaturene målte vi i løpet av tidlig ettermiddag på samme dag!
Så lenge det er litt vind, og det er det jo som oftest, og man befinner seg ved sjøen så er jo 31,32 og 33 grader bare helt deilig! SÅ jeg gleder meg til å reise ned igjen ganske snart. |
|
||||
|
||||
som sagt kom hem i tisdags o jag har aldrig haft det varmare, fuktigare än i Parga, 37 grader i skuggan kl 15 på em. Inte ens Singapore o thailand var lika illa. Parga ska man nog besöka i maj el sept då är det dessutom inte lika knökat med turister.
|
|
||||
|
||||
Tittade nu på väder i Parga som Kalimera har här. Den visar 30 grader så här sent !!!
Undrar verkligen om det är ok eller om den har flippat ut. Va tror ni ? Birgitta |
|
|||
|
|||
Det stämmer säkert! Vi hade uppemot 30 grader sent på kvällarna på Kreta...Men det är ju ett år kvar tills ni ska åka så det blir kanske svalare tills dess
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta |
|
|||
|
|||
Skönt med värme.åker nu på lördag i 2 v
|
|
|||
|
|||
Ha det så skönt...och låt värmen stanna kvar i Grekland - jag ska iväg lagom när Du kommer hem
Lissi |
|
|||
|
|||
Hej Birgitta! Inget fel några temp mätare. Vi har varit i Parga 2 v, kom hem i måndags 12/9. Aldrig någonsin har det varit så varmt de två första veckorna i september. Vi väljer den tiden eftersom det brukar vara "lagom" varmt då. Men i år lite för varmt. Första veckan hade vi en otroligt hög luftfuktighet dessutom. Det vara bara att ha en snushalsduk i fickan och torka svetten vart efter.....Men som sagt det var i år. Nästa år kan det se annorlunda ut!
Hälsn Karin |
|
||||
|
||||
Citat:
Hej Karin W Det finns tydligen många Karin på Kalimera. Vet en som heter Karin S.Nu kommer jag ej i håg vem jag skrev till men båda skulle till Parga eller har varit där nu . Men vem av er skulle gifta sig? Eller de var oxå fel?. Ja ja kan ha blandat i hop er Roligt ni trivdes i värmen. har följt värmen och måste säga att ni har haft en jätte hög tempratur redan på morgonen. Välkommen hem till kalla Sverige fast just i dag var solen varm . Blev faktiskt brun i solen. Nu måste jag åka och jobba, vi får höras av sen. Mvh Birgitta |
|
|||
|
|||
Det stammer har varit i PARGA 1 vecka nu och i gar var det 36 pa Valto stranden i dag ca 34 bastuvarme men luftfuktigheten ar battre nu pa kvallen
|
|
||||
|
||||
Citat:
Badtempen då i havet? Greklands varma dopp älskar jag , ser positivt på 2012. I morgon ska vi boka till 2012 lgh Ionian Beach ska det bli bestämt . Ligger nästan på Valtostranden Hälsa Parga så gott samt önskar er en fortsatt skön semester . Birgitta |
|
|||
|
|||
Badtempen ar 27 grader men i gar kvall kom det efterlangtade regnet och haftig aska och i dag ar det ca 20 grader och mulet typ svensk sommar
|
|
||||
|
||||
Det är ju vid den här tiden vädret brukar svänga till lite lägre temperaturer och regnen kommer särskilt i de norra delarna av Grekland. Måste kännas skönt att luften rensas och att grönskan kanske kan börja spira igen. Mina grekiska vänner drar snart på sig skinnjackan och höstkläderna.
Eva |
|
|