Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-08-28, 15:15
Shakiros avatar
Shakiro Shakiro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 26
Standard Tips i sista stund

Nu har jag listat alla era tips på restauranger i ett annat ämne. Tusen tack för dem.

Tack också för tipsen om båtresa osv till Skopelos som jag frågade om. Samt om bankomater osv nu när det varit lite ekonomiskt oroligt i Grekland.

Nu har jag fler saker jag skulle vilja bli tipsad om

En lista på "Ställen man inte får missa på Skiathos".
Det kan vara sevärdheter, fantastiska utsikter, mysiga romantiska ställen..... ja bara er fantasi sätter stopp.

Vi åker nästa helg och jag har nog aldrig sett fram emot en resa så mycket som denna. Ska bli sååååå härligt att få komma dit efter allt positivt jag läser här på forumet.

Ha en fin söndag
Kram Lisa
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-09-01, 22:05
gotlandica gotlandica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Visby
Inlägg: 103
Standard Sv: Tips i sista stund

Yassou! Allt är ju relativt, men i min mening skall man inte missa de trevliga restaurangerna inne i äldre gränderna, inte missa en tur till Tsougria för ljuvigt bad, gärna en tur upp till klostret Evangelistra samt om man som vi gillar hundar, en tur till Skiathos dog shelter. Det finns så många fina stränder, ta bussen, kliv av vid en hållplats och hitta ert ställe! Norra kusten kräver eget fordon, men är fantastisk! Det är en underbar ö, vi har rest dit så gott som 1-2 ggr/år de sista 10 åren!

Ha det underbart!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-09-03, 10:15
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Sv: Tips i sista stund

Hej!
Jag håller med Gotlandica, Tsougrias är ett måste. Ta gärna en av de båtar som bara går dit och stanna hela dagen. Första går 10.00 och sista brukar gå hem kl 18.00, ta en promenad genom "skogen" till den lilla kyrkan på toppen. Följ bara stigen.
Ta en båt till Arkos island mest för att att äta familjens goda lunch och ta ett dopp.
En Frappe på Slip in (nästan längst bort i gamla hamnen) på morgonen, doppa tillhörande kex i den goda chokladen och sitt och njut och titta ut över det stora blå .
Jag har haft 3 veckor där i sommar och längtar som vanligt tillbaka, mitt andra hem
Ha en super bra semester!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT