|
|||
|
|||
Matställen (kvällstid) utanför centrala Pigadia?
Nu åker vi om en vecka Ska bo på Diakonis ca. 1,6 km utanför Pigadia. OM man inte vill gå in till Pigadia varje kväll - finns det bra tavernor mellan Diakonis och Pigadia??
|
|
||||
|
||||
Sv: Matställen (kvällstid) utanför centrala Pigadia?
Jadå, det gör det. Flera stycken. Jag kan speciellt rekommendera Benissimo - framför allt deras pizzor, och om de fortfarande har BBQ på torsdagar och måndagar med "live Greek music" så bör ni gå dit en kväll och få en stor dos grekisk kultur - och El Greco, som har fantastiska smårätter och ett helt gudomligt lamm i ugn med briam. Själv har jag inte provat några ytterligare tavernor därute, men vet att det finns minst ett par andra guldkorn också, enligt goda vänner. Hittar du någon favorit, dela med dig!
Karin |
|
|||
|
|||
Jag instämmer med Karin ! Det finns ett antal bra Tavernor på vägen, några hundra meter bort, kommer Ni till det omtalade Pelagos och då har Ni redan passerat de Tavernor, som Karin rek. Diakonis, är f.ö ett väldigt bra hotell, jag har själv bott där några gånger.
Ha en njutbar resa. / Boe |
|
|||
|
|||
TACK så jättemycket för tips!!
|
|
||||
|
||||
Hei Mooncandle, hadde vært fint å høre om du fant noen favoritt-tavernaer mellom Diakonis og Pigadia...
|
|
|