Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-04, 14:45
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Hemma från Naxos

Nu har vi kommit hem från Naxos, snarare från Italien, för hotellet vi bodde på var italienskt med bara italienare och vi sex personer från Sverige, dom snacka italienska, spelade italiensk musik, inget grekiskt pling plong här inte, nere på standen, där fria solstolar fanns, snattra dom så vi hörde inte våra ljudböcker i ipoden, jag tycker Apollo ska upplysa om att detta hotell är italienskt, maten var som ni förstår inte direkt grekisk, rödvinet smakade terpentin, så det vart bara en mun, var bättre att tanka moppen med, dom hade inte ens ouzo, utan nåt som hette sambucca, tror jag, sött var det i alla fall, detta var det negativa, jag har ju även åkt med Alexander för första gången, men föredrar Blue Star, men det gick ganska bra ändå faktikst. Nu till det positiva, alla goa beacher som vi åkt till, kluvit ett krus vitt hos Fotis taverna, han har fixat ett staket, och hängt lite snäckor i taket, så det var nytt o fräscht. Träffat gubben som säljer fresch donuts på prokopios, hälsat på vagelis och andra uthyrare som känner igen oss, så nu är det bara att vänta till nästa år, så jag får åka dit igen, och då blir det öluff.

Maritha_
Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 17:09
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Sv: Hemma från Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av schmidt48 Visa inlägg
Nu har vi kommit hem från Naxos, snarare från Italien, för hotellet vi bodde på var italienskt med bara italienare och vi sex personer från Sverige, dom snacka italienska, spelade italiensk musik, Maritha_
Det känner jag igen från förra året när vi semestrade i södra Italien. Italienarna går verkligen in för att "fira" semester ! Hela hotellet var som en stor familj och vi lekte lekar och dansade på kvällarna. Det var roligt men man saknade lugnet i Grekland.

Undrar vad andra nationaliteter säger om "svenskhotell" .

Till Naxos skulle jag gärna återvända!
Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 17:44
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hemma från Naxos

Ett räcke på Fotis utebord? Så spännande. Ni har händelsevis icke en bild från denna innovation. Barnfamiljerna har ju ej tidigare vågat sig på att sitta vid de tre uteborden enär det ju är ett stalp på dryga två meter ner till marken vid stranden.

Ett krus vitt på Fotis, det är livet i ett nötskal i den grekiska arkipelagen!

Arne
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:32.