|
||||
|
||||
HAVSUTSIKT för hela slanten
Hej alla Greklandsfarare!
Vid mitt val av resmål och boende spelar HAVSUTSIKTEN en stor roll. Jag brukar prioritera boenden med utsikt mot havet (hel eller delvis havsutsikt), före hotellets standard. Brukar söka upp enkla två- eller trestjärniga hotell som passar en budget som inte är så stor. Så nu vill jag gärna ha era tips! Söker förslag på enklare hotell/lägenheter etc. som har pentry och HAVSUTSIKT i någon form. Var som helst i Grekland. Jag är övertygad om att ni har många på lager! Tack på förhand! Kalá |
|
|||
|
|||
Sv: HAVSUTSIKT för hela slanten
Mens du venter på gode forslag, kan du kanskje ta en titt på Janne's 'Rum med utsikt'? Du finner den under sidekartet.
|
|
|||
|
|||
Golden Beach studios ligger precis vid Ag.Fokas stranden på Tinos, i utkanten av Tinos stad. Havet så nära så nära för morgonens simtur...
Altana hotel på Tinos har också havsutsikt men är dyrare... Lissi |
|
||||
|
||||
Avra Studios på Astypalea är jättefint. Fina rena o välutrustade studios.
Det är bara några steg till den lilla stranden som inbjuder till bad. // KR |
|
||||
|
||||
Tack för era fina tips!
Jag tar gärna emot fler... Kalá |
|
||||
|
||||
På torsdag flyger vi till Karpathos för att bo på lilla lägenhetshotellet Kalimera i Pigadia. Åker med Airtours och såvitt jag förstått av bildspelet i hotellbeskrivningen så är det ju ganska sjysst havsutsikt. Kolla själv så får du se!
Mats |
|
||||
|
||||
Den finaste havsutsikten har jag haft på hotell Emerald vid Golden beach på Thassos. Det är en jättebrant backe dit upp, men när man väl är uppe, har man en helt underbar vy över havet.
Speciellt fint var det att sitta på balkongen på kvällen och se fiskebåtarna rada upp sig som ett pärlband med lysande lanternor vid horisonten. |
|
||||
|
||||
Åh, vilka fina förslag... Jag vill åka - NU!
Kalá |
|
||||
|
||||
Trevlig resa, Mats! Ser mycket härligt ut!
Kalá |
|
||||
|
||||
Hva med Hotel Michaelia i Petra, Lesvos?
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Åhhhhh, herlig, John - vi reiser i morgen, skal bo på Michaelia
|
|
||||
|
||||
Selv om vi reiser til Korfu på søndag, ble jeg nesten litt misunnelig nå, kari. Ha en flott tur, og hils Maria!
|
|
||||
|
||||
Citat:
- og når det gjelder Korfu blir det og sikkert kjempebra Riktig god ferie du og |
|
||||
|
||||
Citat:
Takk for gode ønsker! |
|
|||
|
|||
Vila Liamis i Molivos, Lesvos.
Högst upp strax under borgen, vidunderlig utsikt. Carina |
|
|||
|
|||
https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink
Detta är vad jag ser framför mig precis nu. Kalergis Studios, Naxos är detta, men det finns en lång rad ställen längs stranden med samma vy. |
|
||||
|
||||
Big Blue i Aegiali på Amorgos måste bara vara med om man pratar "havsutsikt för hela slanten". Svårslaget och jag har bott i ganska många rum med havsutsikt.
Vet inte om man får tipsa om söktermer men om så är fallet kan "pension the big blue aegiali" vara ett tips. En länk med lite grekiska bokstäver bör visa sig. /Ozogott |
|
||||
|
||||
Jättefina tips! Tack!
Här kommer en HAVSUTSIKT från mig också. Studios Panorama i Pythagorion, Samos, bjöd på denna: Har ni fler HAVSUTSIKTS-förslag? Det tror jag Mvh, Kalá |
|
||||
|
||||
Bilden försvann vid överföringen - här ett nytt försök:
|
|
|