Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-12, 15:10
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Ouzomeze... jämförelser

Ja, nu tyckte ju Masse att han hade hittat det ultimata ouzomezestället, i "baken" (nej, jag lade inte på minnet vad det heter...), så det måste ju jämföras med min egen favorit, Faros.

Själva ouzon tycker jag är godare uppe hos Ilias på Faros. Hans ouzo är sötare och mer i min smak.

Mezen nere i "baken" är inte dum alls, bröd och olika röror, så den vinner mot Faros' sardiner och grönsaker.

Men sen är det ju stämningen... nere i "baken" sitter man mitt på gatan med mängder av passerande människor, mopeder och bilar, det är varmt och kvavt och utsikten består av en betongvägg. Uppe på Faros är det lugn och ro. Samma gubbar som alltid som sitter och diskuterar världsproblemen och hälsar en välkommen. Det fläktar svalt häruppe och man har utsikt ner över bukten och bergen. Här vinner Faros stort. 2-1 till Faros, alltså.

(Fast öns ALLRA godaste meze fick jag på ett helt annat ställe, en bra bit därifrån, dit ingen turist hittar självmant, och om de skulle göra det, ser stället inte direkt inbjudande ut... så där är det bara greker, och mezestandarden är därefter. )

Karin
som har massor av ouzo, men ingen meze...
Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 17:50
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Ouzomeze... jämförelser

Ouzomezen på Faros är väldigt god, tycker jag Man kan ha små önskningar, som vi hade här om "karpathian fisk" Härlig atmosfär också

Men om man går dit i november, så får man nöja sig med ouzo med nötter Inga vitaminer på vintertid

Dock har jag avnjutit den bästa ouzomezen på Harrys Taverna, Emborios på Kalymnos Massa goda smårätter får man och varje gång olika läckerheter Konstigt nog har jag ingen bild på dom. Får tänka på det nästa gång

Riitta
Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 22:53
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Ja, nu tyckte ju Masse att han hade hittat det ultimata ouzomezestället, i "baken" (nej, jag lade inte på minnet vad det heter...), så det måste ju jämföras med min egen favorit, Faros.
.......................................

Karin
som har massor av ouzo, men ingen meze...
Jag hänger inte med riktigt här Karin! Är det mig du refererar till eller har vi en Masse till i krokarna? Kan inte heller klura ut vilket ställe du syftar på med "baken", men Faros har jag varit på.

Mats
Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 23:45
karinafps avatar

Jag hittade inte den gamla tråden, Masse, kan jag ha tagit fel på person? Någon tyckte i alla fall att ouzostället mellan Boulevard of Broken Dreams och skoaffären hade bästa ouzomezen... så då måste jag ju bara prova, med redovisat resultat.

Karin
Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 11:32
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Då har det säkert varit någon annan. Men jag ska göra mitt bästa för att utröna hur det förhåller sig när jag kommer ner. Faros eller "baken"? det är frågan det.

Mats
Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 14:32
lomba lomba är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Faros naturligvis!!! Men hvis man som karinafp tar veien ut av sentrum, finner man den mest fantastiske meze på New York. Og siden karnafp beskriver det som lite innbydende, er det kanskje der du har vært???
Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 14:36
karinafps avatar

Haha, precis!

Karin
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:31.