Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-22, 13:40
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Mer musik i sommarnatt!

Här är sommaren långt ifrån slut. Visserligen kom det ett häftigt regn i natt, med blixt och dunder. Några av katterna blev sjöblöta innan de hann reagera, i alla fall de årsfärska som inte fattat att åska = regn. Jag tittade ut i fyratiden i natt och där satt de under ett bord i en skyddad vrå och såg lite molokna ut. En tröstskål med mat gjorde slut på sorgen, och i morse var de piggare än någonsin. Grönskan känns grönare idag...

Vår Dimitri som skapat kulturföreningen AMONI ger sig inte. Vi har blixtinkallat de musiker som gjorde en jättefin föreställning i somras, den vi kallade "Omorfi ke paraxeni patrida" efter en välkänd sång (oftast med Dalaras). Det betyder "Vackra och konstiga hemland" och så känner vi det i Grekland idag.

Nu på söndag upprepar vi alltså denna föreställning, med lite ändringar i programmet, och denna gång runt bassängen på hotellet Themelina, mitt i stan. Ett hundratal människor kan nog få plats utan att trilla i bassängen. Lite vin , nån öl, nån läsk och dessa jätteduktiga musiker, så kan man ha det.

Jag känner mig hedrad över att få vara med i styrelsen på AMONI. Med intensivt arbete har föreningen dels gett en massa bra musikkvällar, dels fotoutställningar, konstutställningar och barnteater, dels givit pianon till nästan alla skolor på ön. Tidigare fick vi en liten summa till hyran av kommunen, men sånt är inte att vänta numera.

I vinter ska vi kura ihop oss i klubblokalen, där sextio personer ryms, om än knappt, men än är det sommar, än kan man sitta ute.

(Nån som är avundsjuk?)
Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 18:14
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Mer musik i sommarnatt!

Bara jag som är lite avundsjuk Hälsa till Dimitris så mycket! det var så trevligt och prata med honom och hans bror Vi hade mycket samma uppfattningar om musik och olika artister

Ha de så gott!
Riitta
Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 09:27
kirtor kirtor är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mer musik i sommarnatt!

Ja, jeg er en smule avundsjuk kan man si! Konserten i sommer var jo helt praktfull og det blir vel ikke noe dårligere denne gangen tenker jeg. Skal ha dere i tankene. Kanskje det er noe konsertvirksomhet litt senere i høst......? (Ønskedrøm)
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:51.