Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-23, 23:05
Ponika Ponika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011
Standard Ponormos hotel??

Jag har bott på Ponormos (eller Panormos?) i dubbelrum, det var inte helt ok, mer än läget. Nu vill jag boka en resa till Naxos i Juli nästa år och har börjat kolla på hotel.

Jag undrar om någon har bott i lägenheterna på Ponormos? Som sagt, bubbelrummet var sunkigt. Tänkte stanna i 2 veckor och det skiljer i pris ca 4000 kr från detta lägenhetshotel med Spiros. Någon som har erfarenhet av detta hotel?
Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 00:59
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011
Standard Sv: Ponormos hotel??

Lägenheten i sig var OK men utsikten från balkongen var rakt in i en husvägg.
Jag hade inte valt det igen.
//
KR
Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 08:29
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag bodde för några år sedan i en trevlig liten lägenhet på Oniro med en fantastisk utsikt över bukten och ett trevligt ägarpar. Kanske ett alternativ att titta på.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 09:22
Gustaf Gustaf är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Jag har bott på flera trevliga ställen i närheten. Bokar du resa via Apollo eller åker du på egen hand?
Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 21:11
Delfis avatar
Delfi Delfi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag tycker att Spiros är fräschare, trots lite längre till stranden. Spiros har dessutom pool, om det lockar.
Men smaken är ju olika Och jag vill tillägga att jag har inte bott på hotellen själv, men mina föräldrar har bott på både Spiros och Panormos.
Kolla annars Hotel Akrogiali (nära Panormos). Fräscha, stora ljusa rum med helt nyrenoverade badrum.
Hotel Kymata (nästan intill Akrogiali) verkar också fint.
Svara med citat
Gammal 2011-09-30, 11:25

Citat:
Ursprungligen postat av KR Visa inlägg
Lägenheten i sig var OK men utsikten från balkongen var rakt in i en husvägg.
Jag hade inte valt det igen.
//
KR
Jo det var samma läga från rummet vi bodde i, rakt in i en husvägg.
Svara med citat
Gammal 2011-09-30, 11:27

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Jag bodde för några år sedan i en trevlig liten lägenhet på Oniro med en fantastisk utsikt över bukten och ett trevligt ägarpar. Kanske ett alternativ att titta på.

Eva

Ok kan kolla på detta
Svara med citat
Gammal 2011-09-30, 11:32

Citat:
Ursprungligen postat av Gustaf Visa inlägg
Jag har bott på flera trevliga ställen i närheten. Bokar du resa via Apollo eller åker du på egen hand?
Ok. Vi har hittils bokat via apollo, bekvämast då Men pratademed en bekant nyss, och han gick till ticket och bokade en resa, men ticket hjälpte honom med att boka allt för sig. Resa, transfer och hotell, då gick resan på 6600 för två pers!! Jättebilligt!

Gillar även Thomais, fint rum med nära till stranden, men är som sagt ca 4000 kr dyrare än Panormos...jag blir lite kluven..bra hotel och liite längre från stranden och stan,

eller lite dåligare hotel-riktigt nära stranden och närmre till stan...
Svara med citat
Gammal 2011-09-30, 11:39

Citat:
Ursprungligen postat av Delfi Visa inlägg
Jag tycker att Spiros är fräschare, trots lite längre till stranden. Spiros har dessutom pool, om det lockar.
Men smaken är ju olika Och jag vill tillägga att jag har inte bott på hotellen själv, men mina föräldrar har bott på både Spiros och Panormos.
Kolla annars Hotel Akrogiali (nära Panormos). Fräscha, stora ljusa rum med helt nyrenoverade badrum.
Hotel Kymata (nästan intill Akrogiali) verkar också fint.

Ok jo Spiros e fräscht. Lite lustigt med läget på Spiros, man måste lixom gå runt hotellet brevid, för man får ju inte gå igenom det hotellet för att komma till stranden...men men , det blir väl ett himla spring på hotellet brevid annars.

Känner inte igen hotellen du skrev om sist, dom ingår nog inte i Apollos utbud, men bokar man själv, så kan man ju välja dom. Tack för tips!
Svara med citat
Gammal 2011-09-30, 18:46
Gustaf Gustaf är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

På Thomais bodde jag i år för 45 euro per natt i dubbelstudio. Men det var under lågsäsong, så jag gissar att de ligger runt 60 mitt i sommaren. Bodde även en period på Kalergis intill. Något dyrare, men läget är kanonbra.

Thomais har Även gått att boka via Apollo, men jag pratade med ägaren och hon tänkte inte fortsätta med Apollo.
Svara med citat
Gammal 2011-10-03, 12:49

Citat:
Ursprungligen postat av Gustaf Visa inlägg
På Thomais bodde jag i år för 45 euro per natt i dubbelstudio. Men det var under lågsäsong, så jag gissar att de ligger runt 60 mitt i sommaren. Bodde även en period på Kalergis intill. Något dyrare, men läget är kanonbra.

Thomais har Även gått att boka via Apollo, men jag pratade med ägaren och hon tänkte inte fortsätta med Apollo.
Har misstänkt något sådant. Hotellet finns kvar på nätet på Apollos utbud, men det står inget pris..
Svara med citat
Gammal 2011-10-05, 12:30
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Bodde på Spiros i somras var väldigt nöjd. Fräscht, pool, samt nära till stranden och Naxos promenadstråk. Kan inget annat än rekommendera stället.
Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 05:23

Tack för svar och tips. Eftersom jag redan varit på Cypern nyss, så fick det bli budget-varianten, och Panormos igen. Jag gillar läget på det hotellet. Närheten till allt. Och, man är ju trots allt inte på hotellet såå mycket
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:53.