Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-30, 18:54
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Men ska ALLA åka just idag?

Man undrar...när dottern med familj skulle åka till Kos för vidare färd norrut var det jättemycket folk i hamnen, flera än jag sett tidigare på samma ställe. Man hörde alla möjliga språk, möjligen med dominans av de skandinaviska.

På grund av det hårda vädret fick inte småbåtarna gå, utan alla fick åka till Kos stad med katamaranen som kom från Leros på väg till Rodos. Den går i alla väder. Det blev att ta sig till flygplatsen från Kos stad i stället från Mastichari. Tiderna passade i allafall bra för våra resenärer. Klockan sju precis stod jag på verandan och hörde flygplanet gå norrut, sen följde jag dem en stund på den här intressanta www.flightradar24.com som någon tipsat om.

Det blåser kraftigt och lite kyligt och det passar ju bra med den lite sorgliga saken att barnen åker härifrån...

Katamaranen såg fullastad ut, folk och bilar i oanad mängd.

Och vännen Barbara åker till England för att få något gjort åt sin skröpliga rygg...hoppas hon slipper kryckorna vid nästa besök.

Och en rad ungdomar åker till Rodos för att börja på högskolestudier...

Några äldre kvinnor såg ut som om de behövde åka till sjukhuset på Rodos...

En mycket berusad eller av annat påverkad ung man stöttades av sitt sällskap...

Det är myckt avskedstaganden så här års. Nu går vi in i ett lugnare skede med regelbundnare tider, med mindre trafik, med färre ryggsäckar och kortbyxor, med vardagligare vardagsliv.

Det är fint att ha variationer .
Svara med citat
Gammal 2011-09-30, 19:33
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Men ska ALLA åka just idag?

Känner mig nästan vemodig jag också, när jag tänker på hamnen i Pothea fullt med folk som skall därifrån

Du hade säkert en fin tid med dottern och barnbarnen

Riitta
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:42.