Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-30, 21:37
emma emma är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard hotel sommar 2012 naxos

planer på naxos igen sommar 12....inte är det väl några problem att boka hotel på plats i maj/juni? eller är det bättre att boka hemifrån?

mvh emma
Svara med citat
Gammal 2011-09-30, 21:57
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: hotel sommar 2012 naxos

Boka inte innan. Du kommer att mötas av massor av roomsare, bara att välja och vraka!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 19:34
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Citat:
Ursprungligen postat av emma Visa inlägg
planer på naxos igen sommar 12....inte är det väl några problem att boka hotel på plats i maj/juni? eller är det bättre att boka hemifrån?

mvh emma
Inte behöver Ni boka innan, om Ni inte är en "storfamilj". Vet bara något om var Du/Ni vill bo på Naxos innan Du/Ni "överfalls" av rumsraggare.
Vill Ni bo i Naxos stad eller dess närmaste omgivning. Vill Ni bo i Agia Ana eller däromkring eller kanske i Appollonia.
Det är bra att veta lite om vart Ni hamnar innan Ni säger Ja till ett anbud.
Lycka till och njut av underbara Naxos.
Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 21:39
Lamayas avatar
Lamaya Lamaya är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Citat:
Ursprungligen postat av RUJO Visa inlägg
Inte behöver Ni boka innan, om Ni inte är en "storfamilj". Vet bara något om var Du/Ni vill bo på Naxos innan Du/Ni "överfalls" av rumsraggare.
Vill Ni bo i Naxos stad eller dess närmaste omgivning. Vill Ni bo i Agia Ana eller däromkring eller kanske i Appollonia.
Det är bra att veta lite om vart Ni hamnar innan Ni säger Ja till ett anbud.
Lycka till och njut av underbara Naxos.
Jag håller med RUJO.
Man behöver inte boka rum på Naxos, det står alltid "roomsare" i hamen , många med riktigt bra förslag. Jag anser också att det är bra att skapa sig en uppfattning om var Ni vill bo.

Vi bor oftst i Chora, och tar oss till de fantastiska stränder Naxos har att erbjuda. Vi gillar stränder som är lite avskilda. Vi har inte körkort någon av oss, men det brukar gå bra att ta sig till dessa stränder ändå. Favoriter är: Plaka, Mikri Vigla, Sahara, Alkyoni och framför allt Pirgiaki.
Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 15:30
Sofie77 Sofie77 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Men gud så bra, nu fick jag oxå svar Jag och min son åker i mitten på juni, tänkte bara ta flygstol till Santorini och båt över till Naxos och fixa boende där.

En fråga bara, går det bussar från flygplatsen till hamnen?

/Sofie
Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 17:42
olaas avatar
olaa olaa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Hej,

Troligen inga bussar Santorini Airport -> Hamnen, Athinos.
Man får åka till Thira och byta. Annars kostar en droska inte
mer än ~ 20€. Väldigt bekvämt...

/Ola
Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 17:26
våga våga är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

I somras var jag på Naxos ett par dagar i juli och då fick roomsarna inte stå i hamnen! Någon/några hade upprepade gånger inte följt polisens förhållningsregler och därför bestraffades alla med förbud att stå och vänta vid båtarna.

I stället smög de omkring längs hamnpromenaden och väste i mungipan till turister med packning: - Room, do you want room? Förvirrade båtluffare irrade runt med något sökande i blicken då det inte fanns någon välkomstkommitté med bilder på rum och små hotell. Absurt!

Jag bor alltid hos samma familj i Kastro, som visste att jag skulle komma så de stod och väntade på mig när min båt anlände, men de var så diskreta att jag nästan missade dem! Få se hur det blir nästa sommar!
Våga
Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 19:10
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

"Roomsare" er vel like irriterende og plagsomme som innkastere på restauranter på turiststedene, så jeg skjønner godt at turistmyndighetene vil få dem bort. Hvis det er nødvendig, skal jeg greie å finne et sted å overnatte på egen hånd, på samme måte som jeg foretrekker å velge spisested uten "hjelp".
Svara med citat
Gammal 2011-12-04, 23:17
Gustaf Gustaf är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

När vi var på Naxos i september i år stod rumsuthyrarna prydligt uppradade vid hamnpiren varje gång en färja kom in.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:50.