|
||||
|
||||
Stöd en grek
Hej på er
Fick detta mail av en arbetskamrat han vet att jag älskar Grekland och åker gärna dit 2-3 gånger/år. Kan jag anmäla honom till ΚΚΕ eller vad tror ni blir bäst Har redan skickad 3 SMS Stöd en grek - bli fadder idag! Hjälp Kostas, Dimitrios och Georgiosodupulopululosos att få det fortsatt bra hemma i Grekland, de riskerar nämligen hemskheter i sitt hemland som t.ex. - betala skatt - behöva gå till jobbet varje dag - jobba längre om dagarna än 09-15 - inte få sina 14 månadslöner om året - inte få gå i pension vid 50 års ålder med 96% av lönen Ge din gåva redan idag. SMSa Souvlaki till 72 500 Sms:et kostar 16 000 kr + ev operatörsavgifter |
|
||||
|
||||
Sv: Stöd en grek
Kamrat?
|
|
||||
|
||||
Lite löjligt kan jag nog tycka.
/Kerstin |
|
||||
|
||||
Kako!!!!
lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
ENIG
Og - har ikke den "historien" vært presentert her tidligere? - eller kanskje det er i et annet forum. |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Jag och många med mig tycker den är skitrolig Jag hade den på min fb-profil för ett tag sen och aldrig har någon statusuppdatering fått så många "gilla" som då
Tur att det finns folk som har humor också |
|
||||
|
||||
Säger som jag sa i somras när den presenterades i en annan tråd i forumet
Ingen fara Lolis, den tål att upprepas |
|
||||
|
||||
Er det virkelig så enkelt at o m man ikke liker moro på "grekernes bekostning" i "disse dager", så h a r man overhodet ikke humor
|
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Har sett den på vänners statusar på facebook vid ett par tillfällen men ser faktiskt inte något roligt i det!!
|
|
||||
|
||||
Det finns ju som bekant bra, roliga och dåliga skämt och dessutom är smaken som baken tudelad.
Frågan om vem som har humor eller ej. Tja besvara den frågan den som kan. lars Kriti stin kardia mou |
|
|||
|
|||
Första gången jag läste detta om Greken smålog jag lite. Nu tycker jag bara det är löjligt........
|
|
||||
|
||||
Jeg er enig. Jeg tror det har noe med at det er vanskelig å se humoren i å sparke noen som allerede ligger nede......
|
|
|||
|
|||
Gidder dere virkelig å ha denne debatten en gang til?
Ikke lenge siden vi hadde den: http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=27747 Og jeg synes akkurat som JohnS, dere sparker på noen som allerede ligger nede. |
|
|||
|
|||
Nej! Det är inte ett dugg roligt!
Desutom finns det faktiskt andra länder som har "klantat" sig;Italien,Spanien,Irland,Portugal m.fl.Tycker ibland att det är synd att nästan bara Grekland får stå vid skampålen... |
|
||||
|
||||
Citat:
lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
Jag har av min "Kostas the Greek" blivit ombedd att framföra de varmaste tack för allt stöd han och hans landsmän emottagit från förhoppningsfulla kvinnor och allmänt Greklandsfrälsta i sommar. Nu kan han lugnt och avslappnat ägna vintern till fiske/jakt och näspetande vid Backgammon brädet och invakta närmare besked om huruvida vi har elektricitet från och med imorgon. I den mån det är möjligt vill Kostas och hans landsmän ha fortsatta bidrag i drachma...
//Kikh - "stödhjul" med 14,5 timmars arbetsdagar och 7-dagarsveckor. Så att de tidigare omnämnda ska slippa undan. |
|
|||
|
|||
Så trevligt att höra att pengarna kommit fram efter som jag inte hört något var jag orolig att det bara var ett skämt och att en lurendrejare låg bakom det hela.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Inte är du lurad heller. Nästa gång du kommer till Grekland behöver du bara ropa Dimitris eller Yannis så har du en gratis guide under semesterveckan. Vem av herrarna du väljer bestämmer tycke och smak //Kikh |
|
|