![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jennie-pennies tråd om Airtours seglade iväg åt lite olika håll.
Jag blev lite nyfiken, då alla verkar ha väldigt skiftande erfarenheter. Jag vill härmed spinna vidare och helt kort och enkelt utan för mycket detaljer eller allvar, bara fråga ? -Vilket Charterbolag ................ 1. Om ni måste välja bolag, vilket eller vilka är nr. 1? 2. Är det något bolag ni INTE gillar? 3. Något bolag som upplevs billigast? 4. ......Dyrast? 5. Charter eller resa på egen hand? |
|
||||
|
||||
![]()
För mig spelar det inte någon som helst roll vilket bolag jag åker med. Destination och pris är avgörande.
Jag har aldrig varit med om att det strulat, oavsett vilket flyg- eller resebolag jag rest med. Om det någon gång skulle hända att det fungerar mindre bra, skulle jag INTE dra slutsatsen att det bolaget är dåligt, utan att ett antal saker inte råkade klaffa just då och jag hade oturen att drabbas. Charter väljer jag om jag bara har en vecka till förfogande och då blir det en restresa eftersom det enligt mina erfarenheter inte går att komma billigare undan. Annars åker jag på egen hand - därför att det ger en helt annan känsla som jag inte vill vara utan. |
|
||||
|
||||
![]()
Mhmm...Du tänker så.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
2. Ving undviker jag av någon anledning, har rest med dem en gång och då funkade det på bästa sätt, det känns som att de är lite för stora för min smak 3. Apollo brukar ha låga priser, tyvärr får man ju ofta vad man betalar för, kanske lite sämre utsikt än vad konkurrenterna erbjuder eller lite sämre avgångstider med flyget. 4. Ving vill jag väl hålla som lite dyrare men jag är inte helt säker på att det verkligen är så, kan ju också vara så att de har lte högre standard (jmf punkt 3) 5. Helt klart resa på egen hand, jag tycker inte om att boka ett boende som jag inte sett och det blr lite dyrt att åka och kolla före man bokar om man ska åka charter. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Åker jag och sambon själva då tycker jag Apollo vinner i längden. Kanske inte bara för prisets skull men de har fler "mysiga" hotell att välja mellan tycker jag...? Charter eller på egen hand beror ju också på...charter absolut om barnen ska med (de är sååå bekväma). Men på egen hand kan man ju spara pengar helt klart. Vi har brukat åkt 2 veckor i juli senaste åren och då betalat ca. 15000 kr med Apollo. I år har vi bokat flyg med FlyMe och hotell med Always och det kostar endast 6000 kr 2 pers i 2 v. Så visst välkomnar man lågprisbolagen...det skadar inte att de stora bolagen får lite mer konkurens. Förr har det alltid tagit emot att åka reguljärt då det oftast varit billigast resor från Stockholm och inte från Göteborg, men nu så... Hur som helst är det ju bra att det finns alternativ så alla kan resa hur de vill, var de vill och när de vill.. ![]() Malin |
|
|||
|
|||
![]()
Jag flyger mest med Apollo, har aldrig haft problem med dem, varken när det gäller charter eller flygstol. Har alltid hittat billiga biljetter. Har också åkt med Airtours och även det fungerade bra. Dock har jag inte flugit charter med dem.
Yvonne |
![]() |
|
|