|
||||
|
||||
Frågetävling om Grekland
Behöver er hjälp nu !
Vill ni hjälpa till att komma med frågor om vårt härliga Grekland ? Som ni tidigare vet så ska det planeras en grekisk afton med lite roligt inslag. Behöver lite frågor samt svar till kvällens tävling. Är ni duktiga på frågor med svar men ej för svåra ?? Birgitta |
|
||||
|
||||
Sv: Frågetävling om Grekland
Kan detta vara något? De rätta svaren får du när du svarat på alla frågorna.
http://www.expressen.se/resor/webbte...list-testa-har Lycka till med kvällen! Ann-Kristin |
|
||||
|
||||
Hej
Tackar .Testade mig själv men det var ju svårt. Kvällens frågor får ni gärna fylla på mer av tack. Birgitta |
|
|||
|
|||
Jättebra frågor på testet! Välj ut 10-12 av dem! Det var många enkla och några lite svårare...Skippa de om Cypern och EM fotboll och filmfrågan men de andra var väldigt bra tycker jag!
Lissi - som hade alla rätt! |
|
||||
|
||||
Citat:
För pris får man hos mig om man har alla rätt. Birgitta |
|
||||
|
||||
Hur säger man god morgon på grekiska?
|
|
||||
|
||||
Zeus fick tvillingarna Apollon och Artemis med sin älskarinna Leto. På vilken ö föddes tvillingarna?
Eva |
|
||||
|
||||
Så bra att ni fyller på till min grekiska afton , tack.
Har ni mer frågor ? Birgitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Svar: Ouzo, retsina och metaxa. |
|
|||
|
|||
Hur mår Du?,,,Ti kanni
|
|
||||
|
||||
Vad heter Grekland pa grekiska ?
Nagon som vet Lucky |
|
||||
|
||||
Har haft frågor vid några tillfällen. Svåra eller inte svåra ... det är frågan. Här kommer några jag tror är ganska lätta - Du kan även använda dig av 1 x 2 då kan alla gissa. Här kommer några exempel:
1. Vem var kärlekens gudinna i den grekiska mytologin? 1.Afrodite x. Athena 2. Artemis, 2. På vilken ö är du om du vandrar i Samariaravinen? 1. Kreta x. Rhodos 2. Samos 3. Vem spelade huvudrollen i filmen Zorba? 1. Anthony Quinn x. Burt Lancaster 2. Marlon Brando. 4. Vilken är Greklands största ö? 1.Kreta x. Karpathos 2. Santorini. Lycka till! |
|
||||
|
||||
På vilken grekisk ö spelades delar av den kultförklarade filmen "Le Grand Bleu"
av Luc Besson in? Folegandros Chora brukar beskrivas som en av ö-världens vackraste byar. Vad heter den äldre välbevarade och finaste delen av Chora? Eva |
|
||||
|
||||
Tack till er. Bara kom med frågor
Birgitta |
|
|