|
||||
|
||||
Definition av lycka...
Det finns många saker att värdera högt, även om de hemska och dåliga dominerar i media.
Jag sitter med min morgonkopp och mår gott, solen lyser på bergstoppen mittemot. Det är alldeles tyst förutom en skrovelhalsad tupp som inte riktigt kommit igång än. Tre-fyra katter har fått fart på benen och sprallar runt . Jag frågar Kokkinoulis vad han har för definition av lycka. Utan att tveka svarar han stjärnögd:" En full matskål och ingen annan katt i närheten!" Jag frågar Asproula vad hon tycker. " Att lyckas smita in i huset när någon människa sölar med att stänga dörren, och sen gömma sig under överkastet i din säng..." Men Boulis då, vad tycker du är höjden av välmående: " Att ligga på grindstolpen och smälta maten,- där jag har full koll över allt som händer...." Lillprinsen, vad säger du? "Att bli kelad med och få ligga i ditt knä, det är vad jag helst vill göra, och så att busa med dom andra"... Ja, så vill dom ha det och det är inte utan att jag håller med. |
|
||||
|
||||
Sv: Definition av lycka...
Som vanligt mycket trevlig läsning från dig, Monica!
/Zappa Som också vill va' katt... |
|
||||
|
||||
Underbart! Lycka är att få läsa dina små skildringar.
Lilla sjöborren |
|
||||
|
||||
Så vakkert, Monica!
Astri |
|
|||
|
|||
Varje gång jag läser vad Du skriver så blir jag så varm i hjärtat!
TACK! Lissi |
|
|||
|
|||
Det känns som jag också satt där med en kopp och blickade mot berget och de söta katterna!
|
|
|||
|
|||
Helt underbart,,får jag välja nu vad jag vill bli...jag vill bli katt i ett bra hem!
|
|
||||
|
||||
- Monica -
|
|
|||
|
|||
Jag skulle inte ha nåt emot att vara katt i MONICAS hem...
|
|
|||
|
|||
Monica: Det är så underbart med dina tankar från Ditt vardagsliv på Kalymnos. Vi vet ju alla att tillvaron nog för det mesta är ganska kämpig, men Du har en förmåga att hitta alla guldgkorn även i det lilla och Du ser Din karga ö med så kärleksfulla ögon och tar Dig tid till att njuta dessa vardagsstunder. Vi är nog många av oss som önskar att vi hade samma förmåga.
Lissi |
|
||||
|
||||
Här är en av dina törstiga älskningar
Riitta |
|
||||
|
||||
Gammelkatten Pardalo!
|
|
||||
|
||||
Dom var ju så många så jag hann inte lära mig namnen
Riitta |
|
||||
|
||||
Ja, dina katter har det allt bra, Monica! (Man skulle önska att alla katter skulle ha det så mysigt...!)
Så härligt med kaffe och bergsutsikt! |
|
|