|
|||
|
|||
Sv: Mäktigt i fåglarnas värld
Fantastisk. Mektig. Nesten som et under at de jentene klarte å få tatt dette opp. På et eller annet vis gir det assosiasjon til min første opplevelse med nordlys, 'helt-alene-i-verden' og midt i et vanvittig naturfenomen. Undrer meg på hvorfor disse flokkene med fugler gjør nettopp de formasjonene. - Takk, Janne, jeg skal nok se videoen flere ganger.
|
|
|||
|
|||
OJ säger jag bara! Vad var det som hände??? Hur kan de flyga så?
Lissi - som kan så läbbigt lite om fåglar |
|
||||
|
||||
Det har jag redan gjort. Så otroligt häftigt, och vackert!
|
|
|||
|
|||
Alltså detta är väl fladdermöss som är ute på sin em/kvällsflygning.När vi var i Thailand såg vi precis sådant här när de kom ut ifrån en grotta vid 17-18 tiden.Helt fantastiska formationer.
Monica |
|
||||
|
||||
Det var fint! På eftertexten står det att det är "starlings".
...darlings... |
|
||||
|
||||
Det är precis vad det är: starar, som vi säger på svenska.
|
|
||||
|
||||
Åh så fint med alla starar. Tack Janne för att du kom med något udda mitt i den röriga grekiska oron .
Birgitta |
|
||||
|
||||
Härliga bilder, hur många starar kan det vara?
Jag har sett cirka 10 000 vitkindadegäss, sträcka på Öland, och det var också häftigt. Tobbe |
|
||||
|
||||
Ja, säg det. Gigantiska mängder är det i alla fall.
Citat:
Vitkindade gäss sträckar på Torhamns udde (förra fredagen). Detaljbild från sträckande vitkindade gäss (samma fredag). Samma fredag var vi med och ringmärkte fåglar. Bland annat ett gäng glada rödhakar. Som grädde på moset såg vi drygt 50 fjällvråkar. Jag var på Torhamns udde idag också. Dimmigt värre, men ack så vackert, och meditativt. Lite fågel tyvärr, men vi såg en som vi aldrig sett förut, nämligen ägretthäger. Alltid något. |
|
|||
|
|||
Åh så duktiga ni är! Det är helt underbart med alla fina fågelbilder. Jag älskar själv att strosa runt i naturen och jag har njutit jättemycket av dessa dimmiga varma dagar vi haft i Sydsverige, men fåglar är inte min starka sida mer än att jag kan alla "skolfåglar" om ni förstår vad jag menar. Ringmärkning i Ottenby har jag varit med på och i Ottenby är vi vår, sommar och höst, men har inte kikare och så häftig kamera som ni måste ha. Utställningen i naturrummet är dock jättefin och informativ.
TACK Janne!!! Lissi |
|
||||
|
||||
Har man tur kan man se en rödhalsadgås i dessa flocker, en riktig raritet.
Härligt Janne med ditt fågel intresse. Det lutar nog mot en vecka på Tilos 1:a veckan i maj, vandring, blommor och fågelskådning. Tobbe Som tänker börja morgondagen i fågeltornet vid Skalle utanför Borås |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
På denna länk ser du vad vi såg i går morse. Borås är ju en inlands lokal och kan inte i mäta sig med kusten.
http://artportalen.se/birds/uttag_ob...&dagar=10&true Tobbe |
|
||||
|
||||
Citat:
Brunsångare. |
|
||||
|
||||
Jag har ingen häftig kamera Lissi, i alla fall inte om man jämför med proffsen.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Tobbe |
|
||||
|
||||
Jag börjar förstå det.
|
|
|||
|
|||
Flere enn Kalimera som er oppmerksom på den fantastiske fuglesvermen,
her er klippet hentet fra en norsk nettavis idag (smugleser journalisten på forumet?) http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10015779 |
|
||||
|
||||
|
|
|