![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I vilken stad är vi och vad heter bron?
Ozogott ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg gjettet på England.
Og da ga Google meg resten, så det kan være greit å heller la noen som faktisk kjenner seg igjen nå ta det videre derfra, hvis det er noen. |
|
||||
|
||||
![]()
Ja visst, det är i England, mitt i prick MrWalker
![]() Är det någon som känner igen sig. Staden är välkänd och namnet på bron har ett samband med det som staden är känd för. Ozogott ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
När jag ser båtarna i floden tänker jag på Oxford, men det är säker något annat ställe?
Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Helt rätt, det är ett annat ställe
![]() Ozogott ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Då borde det ju vara Cambridge.
University Bridge... ![]() ![]() /Zappa |
|
||||
|
||||
![]()
Cambridge är rätt
![]() Namnet på bron halvt rätt, det slutar på bridge ![]() Ozogott ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Jag kan inte det där med att söka på Google så jag får gissa på annat sätt, dvs på det jag känner igen, eller kan utläsa av själva bilden.Jättekul det med men visst vore det kul att kunna googlesöka också på gåtor ![]() Lissi -mäkta imponerad |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det officiella namnet är helt riktigt Wooden Bridge
![]() Nu borde det bli lätt. Ozogott ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mathematical bridge.
Gunilla som fuskade, har aldrig varit där |
|
||||
|
||||
![]()
Mathematical Bridge i Cambridge är rätt
![]() Grattis MrWalker för England och Wooden Bridge ![]() Zappa för Cambridge ![]() Wardakis för Mathematical Bridge ![]() Bron leder över floden Cam och förbinder två delar av Queens' College med varandra. Varför bron populärt heter Mathematical Bridge är nog bäst att ni söker upp på internet, blir antagligen väldigt förvirrande om jag skulle försöka förklara. Wikipedia har en sida om bron med en bra färgillustrerad bild. De små båtarna, punts, som ses i bilden finns också i Cambridge. När vi var där, i slutet på september, regnade det ihållande och vi föredrog att sitta inne på en varm pub. Det envisa regnadet till trots hindrade inte en yngling från Japan (dömt efter utseende) att staka sin käresta (dömt efter vibbarna i luften) fram längs kanalerna. Han var synnerligen blöt vid återkomsten medan hon var betydligt torrare efter att ha skyddat sig under ett vackert paraply. Båda såg emellertid glada och lyckliga ut då de landsteg och gick vidare. Ozogott ![]() |
![]() |
|
|