|
|||
|
|||
Ännu en vinterhälsning....
Idag gick vi än en gång fr Kalamaki till Chania med nödvändiga stop för utspisning av diverse hundar på vägen ,Själva rastar vi två gånger på vägen, en gång i Apostoli för vattenpaus ,dagens promenad gjordes i shorts o. t-shirts,den andra strax innan Nea Chora vid bron . Där blir det banan o. vatten. Framkomna till fiskehamnen i Nea Chora blev det lunch på kajen i solen På taverna Manos,Grek sallad bröd, merídes(små frit. fiskar) en öl o. vatten.Därefter till posten för att köpa frimärken o. posta julkorten.Vidare till hyresvärdinnan för att betala värmeräkningen. 78 euro för två månader ,vi har haft kallt härnere i okt.nov.Sedan handlade vi lite o tog bussen hem över Daratso.Galatas till Kalamaki lite av en sightseing blir det med den omvägen.Dusch kaffe på balkongen avslutade den promenaden Hälsn Birgitta o. Jan
|
|
||||
|
||||
Sv: Ännu en vinterhälsning....
Det låter härligt Jan. Här är det helt andra klädesplagg som gäller.
|
|
||||
|
||||
Jag hoppas också på sådant väder när vi kommer ner i januari.
//June |
|
|||
|
|||
Det hoppas vi med .när kommer ni ? Ni hinner inte ner till Kalimeraträffen ?
|
|
||||
|
||||
Citat:
IngegerdN |
|
|||
|
|||
Låter underbart. Ser fram mot nästa höst.
Åsa & Lennart |
|
||||
|
||||
Vi kommer den 20:e
|
|
||||
|
||||
Citat:
Mats, som blir jättesugen! |
|
||||
|
||||
Mums.
|
|
||||
|
||||
Oj vad sugen jag blir!For ej i höstas på min årliga,sedan 2000,saknar Kalamakis taverna o strand,KatoStalos lagoma storlek..Amina(´s)som inte fick sitt kaffe i år...all god mat :-)
Jag är ju lite ny på forumet..men hittat sånt jag gillar..hoppas hitta vänner att ha o göra med både här i Sverige men även på Kreta.. |
|
|