|
||||
|
||||
Nytt semestermål 2012
Välkomna hit till Peloponnesos,Messini!!
Langley har byggt en egen semesterparadis här i Messini!! Bara 3 mil från oss! Ser framemot många svenska turister här!! Detta resmål är inte med i Kalimeras lista över nya resmål 2012! Mycket fint, var och kollade där igår! Redan i sommar kan du boka resor hit!!! Senast redigerad av anneli56 den 2011-12-26 klockan 20:20. |
|
||||
|
||||
Sv: Nytt semestermål 2012
Ja, det kan jag skriva under på! Pelopnnesos är både vackert och intressant. Vi har tillbringat mer än femton somrar där och jag vill hemskt gärna åka tillbaka och hälsa på en rad med vänner. Nån gång ska det bli av!
|
|
||||
|
||||
Är det ett AI ställe mitt ute i ingenting eller normala pensionat/hotell i en vanlig by?
Eva |
|
||||
|
||||
Enligt deras hemsida så verkar det vara ett turistfabriksområde av normalt modernt snitt, dock verkar de inte erbjuda AI, frukost o middag ingår i priset. Lite intressant är ju att de flyger till Kalamata vilket borde betyda att det på något sätt kan gå att köpa flygstolar från Göteborg och Arlanda till Kalamata, dessa säljs dock inte (ännu åtminstone) av Langley. Det finns inga uppgifter om flygtider (endast avgångstid) så det går inte att få fram om det är direktflyg eller byte längs resan. Langley köper väl sina resor av andra så det finns väl risk för att det är byte nånstans längs vägen.
Vad som kan vara intressant för någon (inte för mej) är att det finns två 18-håls golfbanor i närheten, det är väl inte speciellt vanligt med golfresor till Grekland men här kan denna relativt prisokänsliga grupp hitta ett nytt resmål. Prisnivån ligger väl ungefär som hos konkurrenterna, jag gjorde en tvåveckors spökbokning för en familj med två barn i början på juni och landade på drygt 43 000 kr. Alltså c:a 30 000 kr för två veckors boende. Jag har väldigt svårt att räkna hem denna kalkyl, det är lätt att bo 3-6 veckor i Grekland för de pengarna, tom om man väljer AI o bokar på egen hand. Mvh Janérik Senast redigerad av Janérik den 2011-12-27 klockan 06:33. Anledning: Finjustering |
|
||||
|
||||
Hotel och bungaloverna ligger vid en fin och lång sandstrand, det är ca 4km till närmaste lilla by.
Någon direktflyg till Kalamata blir det nog inte, nån mellanlandning på vägen nånstans! Till den fina golfbanan Costa Navarino är det 3-4 mil. |
|
||||
|
||||
Jag ska lägga till det. Kul med ett nytt resmål. Hoppas att det går bra!
|
|
||||
|
||||
Låter inte så lockande. Turistfabrikområde enl Janérik men det finns kanske många som gillar såna ställen. Kan inte arrangörerna välja fina små ställen när något nytt ska till.
Eva |
|
|||
|
|||
Och vansinnigt dyrt - bara en som inte fattar något om priser bokar detta - över 30 000 SEK för två vuxna och en tonåring. Aldrig!
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Det gjordes ju ett försök 2007 med resor till Kalamata, vi flög då direkt från Köpenhamn!! Vi bodde i Petalidi. Tyckte det var ett mysigt resmål, inte så exploaterat, kände oss nästan lite uttittade i byn. Lite synd att det inte funkade, vet inte om det var för dåligt intresse eller varför det lades ner igen! Det var väl den sommaren som det brann så mycket där!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Det berodde inte på bränderna att det inte gick så bra 2007.Det brinner ju överallt ,inte har folk slutat att åka till Spanien för att det brinner ibland! Det var pga att ingenting funkade här , reseledarna,om det nu fanns några, visste inget om området, folk lämnades mitt i natten i små byar utan chans till taxi!!! Det finns hur många som helst orsaker till misslyckandet. Det var dåligt planerat från början och man avslutade bara efter 6 månader! Ingen på respektive reseföretag har kunnat svara varför de slutade.
Janerik, nya motorvägen underlättar enormt mycket färden från flygplatsen , det är ingenting nu jämfört med förr! Expressbussen från Aten kör till Kalamata på 2timmar och 50 minuter. Hoppas verkligen på fler turister hit, har sett så många olyckliga taverna/bar/affärsägare slå igen senaste året! Det är många som lever på turism här. Och även om Langleys satsning nu verkar vara en "turistfabrik" tror jag ändå att folk vill bekanta sig med historiken här ,visst finns de dom som vill ha en sådan "fabrik" slösemester också,men då får vi tänka på att hotellet ger ju i alla fall jobb åt några här! De gör ju även massor med utflykter och köper lunch/middagspaket från lokala tavernor. Måste säga att det var överraskning att Langley satsar så stort här! men hoppas det går bra! |
|
|||
|
|||
Ringde och kollade, flygstolar kommer förmodligen att släppas längre fram när dom ser hur bokat det blir. Det är direktflyg från Stockholm lördagar och Göteborg söndagar. Mellan 12 maj och 22 sept.
Klart intressant, men passar oss dåligt då jag ville ner april och/eller senare på hösten |
|
||||
|
||||
Fantastiska sista minuten priser! 2000 kr/pers om du t.ex åker den 16 juni t o r Arlanda-Kalamata flygstol med Langley! Även för två veckor.
|
|
|||
|
|||
Det var ju ett fantastiskt pris, boka ni som kan. Jag kunde inte hålla mej utan bokade en resa i sept, fast till ett helt annat pris tyvärr. Men är glad att komma ner till underbara Pello
Inger |
|
||||
|
||||
Visst är det fina priser ! Observera dock att flyget går via Landvetter, men vad gör det när man väl landar i Kalamata
|
|
|||
|
|||
Hei.
Vil bare gjøre oppmerksom på norske Lilleput reiser som selger charter til bla Peloppones. Det er ut som om de også selger flyseter til Kalamata. De har såvidt jeg ser kun reiser fra Gardermoen, men for noen svensker ligger jo ikke dette så langt unna. Med vennlig hilsen Pelagia |
|
|