Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-08, 09:39
LovisaL LovisaL är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012
Standard by på Lefkas

Om man funderar på Lefkas som resemål vilken by ska man bo i? Får inte vara för lugnt, det ska finnas mysig shopping och fina bad. Vill även hyra moppe. Hur är det med moppeuthyrning, vad krävs?
Svara med citat
Gammal 2012-01-08, 16:24
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: by på Lefkas

Citat:
Ursprungligen postat av LovisaL Visa inlägg
Får inte vara för lugnt, det ska finnas mysig shopping och fina bad. Vill även hyra moppe. Hur är det med moppeuthyrning, vad krävs?
Fina bad finns egentligen bara på västkusten, och där finns inga byar som det går charter till. Den bästa byn tycker jag är Agios Nikitas, men där är ganska lugnt, och där finns inte mycket shopping. Om det sistnämnda är viktigt bör ni bo i Nidri. Där finns en okej strand. Till de riktigt bra stränderna kan ni åka badbåt, eller med eget fordon. Moped finns att hyra i alla turistorter. Ibland krävs att man har körkort för motorcykel (lagen säger så), ibland räcker det med körkort för bil.
Svara med citat
Gammal 2012-01-08, 22:18
Danlaes avatar
Danlae Danlae är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2011

Hej.
Var på Lefkas i September och bodde på några ställen. Agio nikitas var lugnt och mysigt. Nidri skulle jag ej bo i. Däremot Vasiliki! Kanonställe längst ned i söder. Med badbåt når du en riktig paradisstrand på 10-15min. Här en länk till bra boende:http://www.vasilikiblue.gr/

Mvh Daniel
Svara med citat
Gammal 2012-01-09, 09:30
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Moped finns att hyra i alla turistorter. Ibland krävs att man har körkort för motorcykel (lagen säger så), ibland räcker det med körkort för bil.
Jeg synes det er viktig å gjøre oppmerksom på at om man får leie et kjøretøy selv om man ikke ikke oppfyller lovens krav til førerkort, kjører man helt på eget ansvar, og ingen forsikringer er gyldige. Mange er ikke klar over det.
Svara med citat
Gammal 2012-01-09, 09:32
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Danlae Visa inlägg
Hej.
Var på Lefkas i September och bodde på några ställen. Agio nikitas var lugnt och mysigt. Nidri skulle jag ej bo i. Däremot Vasiliki! Kanonställe längst ned i söder. Med badbåt når du en riktig paradisstrand på 10-15min. Här en länk till bra boende:http://www.vasilikiblue.gr/

Mvh Daniel
Det är bara att hålla med .
Vassiliki är bäst på Lefkas Men undvik veckan när dom har sin Watersports Festival!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:30.