![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har i alla år åkt charter. Det är först 2011 vi första gången köpte flygstolar till Grekland. Men säga vad man vill ... Det är bekvämt med charter - bara kliva ombord ...
![]() I höst har vi tänkt flyga till Rhodos, därefter ta båten till Tilos där vi själva bokat boende. Jag skulle vilja veta var man hittar flygstolar till hyfsat pris - nu menar jag inte Ryan air. Har försökt hitta ... Men antingen kostar de "skjortan" eller så är det mellanlandning. Snälla! Ni som kan det här, var ska jag leta? Hälsningar! Sjöborren. |
|
|||
|
|||
![]()
Har du prøvd å sjekke kjøp av flystoler (kun) hos charterselskapene?
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej! mouche. Jag har bara letat flygstol på internet, inte ringt flygbolagen om det var det du undrade - om jag förstod rätt?
![]() ![]() Och tack Margareta för ditt tips. Hälsningar: Sjöborren. |
|
|||
|
|||
![]()
Du kan köpa flygstol av charterbolagen och Norwegian.Ibland kan det vara billigare att välja annan plats än Rhodos för transport till Tilos.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jeg tenkte på å sjekke direkte med charterbolagene på nettet, eksempelvis Apollo, Startour og hva de ellers heter. Poenget er å kjøpe KUN flybilletten og ordne med eget boende. Ofte får man billigere flybilletter med charterbolagene enn med flyselskapene, SAS, Norwegian osv selv om det kan være fly fra nettop SAS eller NOrwegian som utfører selve flygningen. Det kan også være greit å bruke steder som ticket og andre for merkelig nok kan man da finne billetter hos flybolagene til lavere priser enn hos bolagene selv! Ikke spør meg hvorfor det er sånn, men det er det til tider. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej sjöborren, Har du kollat norweigean ? De flyger till Rhodos , men du kanske inte reser från Arlanda...?
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej Sjöborren!
Jag brukar ofta söka på momondo.se som jag tycker fungerar ganska bra sökmässigt. En sökmotor som går ganska hyfsat mot charterbolagen är destination.se. Men jag tycker nog att det fungerar bra att söka på de stora flygbolagens egna hemsidor också. En del av dem har "lågpriskalender" som jag tycker ger en bra överblick över hela månadens priser så att man kan välja de mest prisvänliga resdagarna. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack snälla ni som svarat! Ska söka på alla tips jag fått, och hör av mig när vi hittat något som passar ...
Sjöborren. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
|
|