|
||||
|
||||
Känt namn ?
Ingrid Brink finns väl med här på Kalimera ?
Något i bakhuvudet säger att hon är väl medlem på Kalimera eller ? Föreläser om Grekland samt håller kurser . Har nu 24/1 " Min grekiska svärmor " . Har tänkt gå dit med mina arbetskamrater samt grekisk buffé serveras. Birgitta |
|
||||
|
||||
Sv: Känt namn ?
Ingrid är medlem, men har inte gjort några inlägg och därför syns hon inte i medlemslistan.
|
|
||||
|
||||
Har nyligen pratat med henne i kväll . Vi hade ett långt samtal som var trevligt samt fick veta mkt . Alltid roligt att lära sig mer om grekerna. Finns ju mer man kan gå på som " prata med grekerna " .
Birgitta |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi - som gör det ändå |
|
||||
|
||||
Låter spännande Birgitta! När du träffar henne igen kanske du kan fråga om hon kommer att föreläsa/kurser i Stockholm eller någon annan stans kring Mälardalen?
Sjöborren. |
|
||||
|
||||
Det låter som en snabbkurs hon håller
|
|
|||
|
|||
Man kanske pratar Grekiska !
|
|
|||
|
|||
Jo förstås, men det lät bara så konstigt som namn på ett föredrag.
Tänkte att det kanske var om olika kulturkrockar kanske som man kan råka ut för. Vore kul att veta.....Birgitta kanske kan ge svar.. Lissi - som älskar att prata med greker på sin mycket knaggliga grekiska |
|
||||
|
||||
Jo visst låter det knasigt men ändå med stil . Så här är det. Prata med greker..... nybörjare En annorlunda språk- och kulturkurs, garanterat utan grammatik ! För dig som reser mkt till Grekland eller som vill öka din förmåga att samtala med grekerna . Vi pratar om kulturen samt lär oss vara artiga , prata lite lätt om roliga saker , gestspråket, ) jo i Grekland betyder gesterna något...) Lär oss lite om det krångliga alfabetet . Lite matprat. 5x2 st tim varannan vecka Det är studieförbundet Vuxenskolan Hur är det med deras gester samt vet ni själv några ? Det hade varit roligt att få veta lite nu , kom igen vet jag Var dag lär man sig alltid något nytt här i livet samt den ena dagen är aldrig lik den andra . Birgitta |
|
|||
|
|||
Citat:
Låter trevligt i alla fall. Birgitta, för några år sen fanns en tråd här på Kalimera som berörde uttryck, kroppsspråk och gester men jag minns inte vad tråden hette....Nån annan som minns?? Janne kanske?? Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta |
|
|||
|
|||
OK..det hade varit för långt bort i alla fall.
Lissi |
|
||||
|
||||
Birgitta! Nu förstår jag, och det är inget för mig. Vad jag menar med det, är att jag tidigare gått kurser i grekiska. Första och sista kursen - med olika lärare - gick jag hela terminen, andra kurser ... bara de första tre, fyra lektionerna. Om kurserna och varför jag slutade skulle jag kunna berätta ... men det är en historia för sig.
Tyvärr finns det ingen - sedan flera år tillbaka - kurs i nygrekiska på orten där jag bor, vilket är mycket tråkigt. Men det händer att jag sitter på kammarn och bläddrar i gamla kursböcker - speciellt veckorna innan en greklandsresa. Sjöborren. Kalimera ... kalispera ... kalinichta. |
|
|